Sv: Drömjobbet blev mardröm
(Linköpings Tidning)
Sara Gustafsson från Himmelsby utanför Linköping fick drömsommarjobbet som kusk i ett av Remmalagen på Visingsö. Det visade sig ganska snart bli till en mardröm med uteblivet anställningsbevis, gratisjobb och tolv timmar arbetsdagar. Sara blev blåst på sommarjobbet. Foto Tommy Pettersson Artonåriga...
Läs mer...
Jag är förbannad rent ut sagt.
Jag är en av kuskarna som jobbar på Bengtsgården och eftersom det inte framkom i tidningsartikeln huruvida vi kuskar SOM HAR KVAR JOBBET tycker och tänker om allt så tänkte jag lägga tyngd på mina åsikter här.
Jag har jobbat i två år på detta ställe, jag stormtrivs och det har aldrig varit några bekymmer tidigare. Jag står min chef nära för hon har ställt upp så otroligt mycket inte bara för mig utan för alla kuskarna här. Jag visste vad som gällde innan jag tog jobbet och det var aldrig några 18 000 kr/månaden utlovat. Det min chef sa att när det gick som bäst (2009) så tjänade första-års kuskarna runt den summan.
Självklart är det surt de regniga dagarna men man får ju se det utifrån olika perspektiv? En dålig dag tjänar ju inte arbetsgivaren in något heller och då kanske det är svårt att ge lön som inte finns?
Jag känner mig så sjukt kränkt, uthängd och förödmjukad då vi andra 16 kuskar inte fått en chans att ge våran åsikt!
Jag kan inte säga att man tjänar miljonbelopp, men jag vet att det går runt för mig varje månad och hellre det än att stå inne i en fabrik etc och tjäna ett par tusen mer i månaden!
Denna "stackars" flicka lämnade hästarna själva med sele och vagn på i ca 30 minuter. Hon hotade att gå ut i media om hon inte fick en viss summa pengar av min arbetsgivare osv.
Självklart gav inte min arbetsgivare henne pengarna då vi på Bengtsgården inte har något att dölja för media. Alla andra trivs härute och kommer år på år tillbaka och jobbar. Dåliga arbetsförhållanden`?hm nae jag tror inte det.
För övriga frågor och smutskastning var vänlig kontakta mig istället så slipper det tisslas och tasslas bakom ryggen
Min mail:
Loveliangel__@hotmail.com