Kan trösta dig med att när jag är den som står i dörren och vaktar vid urinprov, så står jag inte och glor. Jag tycker inte att det är det minsta roligt, men det måste göras.

De urinprov jag får vakta är dock inte planerade så då funkar det inte med färgat vatten och avstängd kran. Får hoppas du får ett test utan övervakning. Mer bekvämt kan jag tänka mig.
 
Ingen aning var gränsen går. Normalt drickande är nog inga problem. Det är dock värre för de som hinkar mängder av vatten för att försöka späda ut så att droger inte syns.
Ah, tror det lutar åt att jag får "spara" morgonkisset tills jag är där, har tid kl 7 om ett tag, så får väl hålla mig tills dess, hahaha. :p
 
Om folk ändå visste hur många olika kreativa metoder det finns för att fuska på ett kisseprov, färgat eller avstängt vatten är piece of cake att komma runt om någon känner sig tillräckligt motiverad :angel:

(Inte lämnat själv, bara varit med när andra gjort)
Ja, man kan ju öppna cisternlocket och ta vatten direkt ut toan, om man nu känner för det ja. :angel:
 
Jag har lämnat både kissprov och hårprov vid drogtester.. Vid kissprovet så fick jag lämna jacka och tjocktröja och tömma fickorna i ett undersökningsrum och sen stängdes vattnet av och vattnet i toa var färgat, fanns en liten lucka mellan toan och undersökningsrummet där "kontrollanten" var som var öppen så hon kunde titta/lyssna (hon hade sett sidan/ryggen på mig om hon tittade ingen aning om hon gjorde det.. :p ) sen satte jag muggen i luckan och hon satte igång vattnet så jag kunde spola och tvätta händerna! Kommer inte riktigt ihåg, men jag tror att jag fick övervaka min mugg tills det var plomberat och sen signera det..

Vid hårprovet klipper de av en slinga hår och så var det färdigt! Ganska kul dock för jag har hår ner till halva låren typ, så de kunde väl se hela mitt liv i den tussen.. :rofl:
 
Jag har gjort det flera gånger på jobbet. Tejpad kran, blått vatten i toan och plomberad spolning. Inga konstigheter alls.
 
Om folk ändå visste hur många olika kreativa metoder det finns för att fuska på ett kisseprov, färgat eller avstängt vatten är piece of cake att komma runt om någon känner sig tillräckligt motiverad :angel:

(Inte lämnat själv, bara varit med när andra gjort)

Det finns någon gammal myt om att ett plåster med citrondiskmedel på ska fungera, det funkade på de gamla proven för 10-15 år sedan. Men inte med de nya.. Man skulle alltså kissa på fingret så citronsyran skulle hamna i muggen.. typ.

Vill man veta vad folk gör för att fuska rekommenderar jag starkt något timme på forumet FlashBack.
 
Det finns någon gammal myt om att ett plåster med citrondiskmedel på ska fungera, det funkade på de gamla proven för 10-15 år sedan. Men inte med de nya.. Man skulle alltså kissa på fingret så citronsyran skulle hamna i muggen.. typ.

Vill man veta vad folk gör för att fuska rekommenderar jag starkt något timme på forumet FlashBack.
Äh, varför fuska när man inte har något att dölja, fast för den delen varför ens fuska överhuvudtaget? Skäms de eller är de rädda för konsekvenser det kan få? :cautious:
 
Äh, varför fuska när man inte har något att dölja, fast för den delen varför ens fuska överhuvudtaget? Skäms de eller är de rädda för konsekvenser det kan få? :cautious:

Självklart finns det många människor som fuskar just för att de har något att dölja, nämligen narkotikabruk. Jag tar ibland UP på jobbet men det brukar undvikas eftersom vi generellt sett har manliga häktade.
Konsekvenser blir det givetvis om UP visar narkotikabruk. Dessutom kan det bli konsekvenser om det visar för lågt av någon substans som det ska finnas en förhöjd halt av p.g.a. medicinering. (Då har den intagne oftast "sålt" sin medicin till någon annan.)
 
Äh, varför fuska när man inte har något att dölja, fast för den delen varför ens fuska överhuvudtaget? Skäms de eller är de rädda för konsekvenser det kan få? :cautious:
Som redan sagts i tråden är det väl de som har något att dölja som fuskar. Och ja, det är väl p.g.a. konsekvenserna det kan få. Jag fick lämna prov inför anställning på mitt förra jobb. Hade det gett utslag hade jag ju inte fått jobbet - klart oönskad konsekvens, t.ex.
 
Var en annan sak jag funderade på, vilka droger är det som de testar för?
Tänker det finns en uppsjö av droger där ute, räknas inte alkohol som en drog t ex? Kanske dock inte lika grov drog som t ex hasch eller liknande men ändå. Blev lite fundersam.
 
Jag har också lämnat, men jag tror inte att det ens diskuterades något med vattnet, jag fattade inte ens att det var drogtest förrns efteråt, jag tyckte bara att det var lite märkligt att lämna urinprov på hälsoundersökning men såg ingen anledning att protestera. ;)
Kan inte vara lagligt att ta drogtest utan att säga till först, man måste ju få möjligheten att avstå.

KL

Vad är det för jobb ni har, ni som fått lämna drogtest? :confused: Jag har bara haft städjobb.

Jag behövde inte ens lämna urinprov när jag skulle få ADHD-medicin. (Om de inte testat mitt blod i smyg förstås). O_o
 
Var en annan sak jag funderade på, vilka droger är det som de testar för?
Tänker det finns en uppsjö av droger där ute, räknas inte alkohol som en drog t ex? Kanske dock inte lika grov drog som t ex hasch eller liknande men ändå. Blev lite fundersam.
Olagliga droger (dvs inte alkohol). De snabbtest vi använder på jobbet visar för alla de "vanliga" drogerna som cannabis, heroin, kokain, amfetamin m.m. Men det är ju "bara" snabbtest, vid misstänkt drograttfylla tex så skickas urinet iväg till analys och då anger vi vad som ska testas för, rent teoretiskt kan det ju visa alla möjliga ämnen.
 
Olagliga droger (dvs inte alkohol). De snabbtest vi använder på jobbet visar för alla de "vanliga" drogerna som cannabis, heroin, kokain, amfetamin m.m. Men det är ju "bara" snabbtest, vid misstänkt drograttfylla tex så skickas urinet iväg till analys och då anger vi vad som ska testas för, rent teoretiskt kan det ju visa alla möjliga ämnen.
Då var det lite som jag misstänkte då. Egentligen rätt fascinerande vad man kan få reda på av lite kiss. :p
 
Kan inte vara lagligt att ta drogtest utan att säga till först, man måste ju få möjligheten att avstå.

KL

Vad är det för jobb ni har, ni som fått lämna drogtest? :confused: Jag har bara haft städjobb.

Jag behövde inte ens lämna up när jag skulle få ADHD-medicin. (Om de inte testat mitt blod i smyg förstås). O_o
Jag är lastbilschaufför och en av våra kunder kräver drogtest för att få köra den körningen.
 
Finns ju nån/några mediciner som kan ge falskt positivt vid drogtest.

Seroquel kan ge falskt positivt för metadon. Kan finnas fler.
 
Kan inte vara lagligt att ta drogtest utan att säga till först, man måste ju få möjligheten att avstå.

KL

Vad är det för jobb ni har, ni som fått lämna drogtest? :confused: Jag har bara haft städjobb.

Jag behövde inte ens lämna urinprov när jag skulle få ADHD-medicin. (Om de inte testat mitt blod i smyg förstås). O_o

Alla mina arbetsgivare har haft nolltolerans mot alkohol och droger. För att inte alla andra ska märka vem som kanske har ett problem så får alla göra samma sak, dvs lämna ett urinprov före man skriver på kontraktet. Äter man medicin som kan ge positivt så fyller man i det på remissen.
När man skriver på så godkänner man också att det kan bli stickprov när som helst. Och beroende på antal anställda. Kan de ju kanske ta 5-10 st fast de bara är en viss person de vill kolla. Just för den inte ska "avslöjas".
Det har aldrig varit någon som fått sparken, utan företaget har ju gått in och erbjudit massor av hjälp för den anställda.
 
Finns ju nån/några mediciner som kan ge falskt positivt vid drogtest.

Seroquel kan ge falskt positivt för metadon. Kan finnas fler.
Den frågan brukar därför alltid ställas vid drogtest, om en tar några mediciner :) Morfinpreparat tex som inte är helt ovanligt, ger ju samma utslag som heroin/opium.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp