Ok men vad har det varit för typ av jobb?Alla mina arbetsgivare har haft nolltolerans mot alkohol och droger.
...
När man skriver på så godkänner man också att det kan bli stickprov när som helst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok men vad har det varit för typ av jobb?Alla mina arbetsgivare har haft nolltolerans mot alkohol och droger.
...
När man skriver på så godkänner man också att det kan bli stickprov när som helst.
Kan inte vara lagligt att ta drogtest utan att säga till först, man måste ju få möjligheten att avstå.
KL
Vad är det för jobb ni har, ni som fått lämna drogtest? Jag har bara haft städjobb.
Jag behövde inte ens lämna urinprov när jag skulle få ADHD-medicin. (Om de inte testat mitt blod i smyg förstås).
Aha, ja inom såna yrken är det ju normalt med drogtest.Jag är tågvärd. På SJ hade jag säkerhetstjänst.
Drogtesterna är alltid oannonserade, vägrar man antar jag att man blir tagen ur tjänst för arbetsvägran.
Aha, ja inom såna yrken är det ju normalt med drogtest.
Ja iofs men jag kan tycka att folk ska ta ansvar själv i första hand. Om jag hade fått lämna drogtest när jag jobbade som lokalvårdare hade jag blivit besviken, tycker man ska lita på sin personal. Ömsesidigt förtroende.Jag önskar det vore normalt för alla yrken.
Vi har beställare som kräver att alla anställda ska godkänna slumpmässiga drogtest innan man godkänns som entreprenör. Helt rätt. De har också spontana utandningstest för de som jobbar helg. Där kan jag säga att det är många som blir hemskickade.
Detta är då inget yrke som t ex chaufför eller där man hanterar droger. Utan mer grovarbetande yrken.
Ja iofs men jag kan tycka att folk ska ta ansvar själv i första hand. Om jag hade fått lämna drogtest när jag jobbade som lokalvårdare hade jag blivit besviken, tycker man ska lita på sin personal. Ömsesidigt förtroende.
Kan inte vara lagligt att ta drogtest utan att säga till först, man måste ju få möjligheten att avstå.
KL
Vad är det för jobb ni har, ni som fått lämna drogtest? Jag har bara haft städjobb.
Jag behövde inte ens lämna urinprov när jag skulle få ADHD-medicin. (Om de inte testat mitt blod i smyg förstås).
Om kollegorna eller någon annan tror att en anställd är påverkad så får de ju meddela chefen och ta det därifrån.Man kan ju inte drogtesta alla varje vecka, för ska man vara helt säker på att ingen är påverkad så måste man ju göra så, en del tar droger bara ibland.Lita på sin personal?! Arbetsgivaren har ett oerhört stort ansvar både mot beställaren och mot personalen. Det är inte vettigt att kollegorna ska behöva jobba med en påverkad person. I vissa situationer kan det ju bli katastrof.
Droger handlar aldrig om förtroende. Det handlar om missbruk.
Man kan ju inte drogtesta alla varje vecka, för ska man vara helt säker på att ingen är påverkad så måste man ju göra så, en del tar droger bara ibland.
Ja iofs men jag kan tycka att folk ska ta ansvar själv i första hand. Om jag hade fått lämna drogtest när jag jobbade som lokalvårdare hade jag blivit besviken, tycker man ska lita på sin personal. Ömsesidigt förtroende.
Kom att tänka på en vän från tonåren som suttit större delen av "vår tid" på behandlingshem, lvu, pga droger. På hemmen handlade man med urin ifall man använt någon drog. Vännen hade rökt på och köpte därför av en annan och lyckades fuska ner det. Fick sedan på nöten för i det köpta provet fanns, utöver det han själv använt, ett flertal andra droger Han köpte aldrig mer efter det.En kille, nä det skulle aldrig gå för mig heller tror jag.
Lät ändå som man kan få ha dörren stängd, men att de måste "preparera" så man inte fuskar, varför ska man fuska när man inte har något att dölja, men det ska säkert va lika för alla.