TheRedLightning

Trådstartare
Är det någon här som fått göra ett drogtest?

Tydligen ska jag göra ett i samband med besök till företagshälsan. En kollega som hade varit och gjort det sa att man skulle kissa i en burk med öppen dörr, för att de skulle se så man inte häller vatten i behållaren. Annars skulle de tejpa för vattenkranen och hälla karamellfärg i toastolen.

Personligen känns det inte alls bra att en vilt främmande människa står och tittar när jag försöker kissa i en liten burk.
Jag hade först hoppats på att de skulle ta ett blodprov, är förvisso inte säker ifall kollegan ljög för mig (inte första gången i så fall).
 
När jag gjorde drogtest (på Previa, om jag inte minns fel) så var det en särskild toalett där vattnet stängdes av, jag fick kissa i muggen i lugn och ro, ställde den i en lucka och när sköterskan tog muggen satte hon igång vattnet så jag kunde spola och tvätta händerna.
 
När jag gjort det hade de tejpat vattenkranen och gjort något med toaletten så jag inte kunde ta vatten därifrån. Var på arbetsplatsen.

Oanmält och jag hade kissat precis innan, så det tog typ en timme innan jag kunde leverera. :D
 
När jag gjort det hade de tejpat vattenkranen och gjort något med toaletten så jag inte kunde ta vatten därifrån. Var på arbetsplatsen.

Oanmält och jag hade kissat precis innan, så det tog typ en timme innan jag kunde leverera. :D
Det där sista är också en sak jag funderat på just det där med att vara kissenödig, får väl dricka lite innan. :p
 
Så var det när jag fick göra test. Dörren var öppen men inte vidöppen. Sköterskan stod i princip bara och lyssnade utanför, hon tittade inte.
 
Vet att jag även ska ha med en burk med kiss i för andra prover. Kanske får försöka hålla mig och ta bägge "proverna" där istället?
 
Jag har också lämnat, men jag tror inte att det ens diskuterades något med vattnet, jag fattade inte ens att det var drogtest förrns efteråt, jag tyckte bara att det var lite märkligt att lämna urinprov på hälsoundersökning men såg ingen anledning att protestera. ;)
 
Just nu känns det väl lite "mysko" men kommer säkert kännas helt naturligt när man väl är där, speciellt om den som gör undersökningen är bra och pedagogisk.
 
Är det någon här som fått göra ett drogtest?

Tydligen ska jag göra ett i samband med besök till företagshälsan. En kollega som hade varit och gjort det sa att man skulle kissa i en burk med öppen dörr, för att de skulle se så man inte häller vatten i behållaren. Annars skulle de tejpa för vattenkranen och hälla karamellfärg i toastolen.

Personligen känns det inte alls bra att en vilt främmande människa står och tittar när jag försöker kissa i en liten burk.
Jag hade först hoppats på att de skulle ta ett blodprov, är förvisso inte säker ifall kollegan ljög för mig (inte första gången i så fall).

Jepp jag fick göra det. Fick försöka kissa i en burk med en kille i min egen ålder som stod och glodde på mig 2 meter ifrån. Behöver jag säga att det inte ens gick? Fick komma tillbaka dagen efter och då var det en tjej som stod 2 meter i från istället :cool:
 
Jepp jag fick göra det. Fick försöka kissa i en burk med en kille i min egen ålder som stod och glodde på mig 2 meter ifrån. Behöver jag säga att det inte ens gick? Fick komma tillbaka dagen efter och då var det en tjej som stod 2 meter i från istället :cool:
En kille, nä det skulle aldrig gå för mig heller tror jag. :eek:
Lät ändå som man kan få ha dörren stängd, men att de måste "preparera" så man inte fuskar, varför ska man fuska när man inte har något att dölja, men det ska säkert va lika för alla.
 
Jag har gjort det på en alldeles vanlig toalett, fick bara bära med mig muggen ut och ställa på en hylla i ett annat rum. Konstigt egentligen, det var ingen koll överhuvudtaget, inget avstängande av vatten eller dylikt.
 
Ska ändå bli spännande att få göra lite tester, det jag är mest orolig för är väl blodprovet som ska tas också. Tydligen görs det via stick i finget och jag är lite fobi för det, har dock inga problem att ta blodprov via armvecket. :cautious:
 
De tre gånger jag lämnat drogprov på jobbet har det varit med tejpad kran och färgat vatten i toan. Ingen öppen dörr. Vi får inte spola utan det gör den som tar hand om provet. Vi får även "övervaka" den som tar hand om provet tills det är plomberat samt signera att inget hänt med provet efter att vi överlämnat det till provtagaren.
 
Jag har gjort det på mitt förra jobb och då var det färgat i toan och man fick inte spola utan bara lämna muggen till personalen.
 
Jag har jobbat mycket med just urinprov, när jag jobbade på en SiS institution. Där är det förvisso en helt annan grej då de boende som kanske skulle pissa positivt gör allt för att försöka fuska sig till ett negativt test.

Där kissar dom i mugg under övervakning.
Har vart med om måååånga olika försök till fusk. Påse urin i armhålan, med slang genom tröjan osv... Men det är som sagt en helt annan situation då kravet på just det boendet är nykterhet speciellt den öppna avdelningen där du har permis, sköter du dig inte då blir det låst avdelning. osv.


Angående vattenängden, drick normalt, det är ingen fara. Men dricker man för mycket så blir urinen för ljus i färgen, alltså för utspädd. Förmycket menas med de som bälgar i sig vatten precis innan ett test för att just spä ut koncentrationen.
 
Jag har jobbat mycket med just urinprov, när jag jobbade på en SiS institution. Där är det förvisso en helt annan grej då de boende som kanske skulle pissa positivt gör allt för att försöka fuska sig till ett negativt test.

Om folk ändå visste hur många olika kreativa metoder det finns för att fuska på ett kisseprov, färgat eller avstängt vatten är piece of cake att komma runt om någon känner sig tillräckligt motiverad :angel:

(Inte lämnat själv, bara varit med när andra gjort)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Fästa huva
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp