Drive Outs Diplomatsele vs Ideal Harness Finsele

Emmah.S

Trådstartare
Lillshettisen ska få en ny sele. Men frågan är vilken av dessa som passar honom bäst. Liten shettis på 95 cm. Har väldigt svårt att bestämma vilken det ska bli. Priset är ju ganska detsamma.

Vilken är bäst?! Vad har ni för åsikter/erfarenheter av ovanstående selar?!

Sv: Drive Outs Diplomatsele vs Ideal Harness Finsele

Vi har ju en Idealsele till Bobby, 93 cm, och är jättenöjda med den. Dock hade inte hästen plats för bröstan och såg ut att drunkna i ett French-coller, så han drar numera med ett par små lokor i stället. Men resten av selen har vi haft mkt glädje av, den är sju år nu och har inte haft några fel eller visat några svaga punkter.

Jag har en ideal harness, den är toppen och passar mycket bra!

Vi har ideal harness till shettisarna, både par o enbet, vi, och hästarna, är nöjda

Jag har Driveouts Diplomat och jag gillar den bättre än Ideal. Främst läderkvaliten som jag tycker skiljer. I utseende och funktion är de väl ganska lika. Frågan är om storleken funkar, men Hanna är väl inte så väldigt mycket större.

Jag har Driveouts Diplomat och jag gillar den bättre än Ideal. Främst läderkvaliten som jag tycker skiljer. I utseende och funktion är de väl ganska lika. Frågan är om storleken funkar, men Hanna är väl inte så väldigt mycket större.

Jag har haft Ideal men aldrig gillat den riktigt, har en Driveout Diplomat nu och den känns trevligare i lädret ialla fall.

Storleken kan jag inte säga något om, det jag inte gillar på den är huvudlaget som jag inte alls kommer överens med.

Jag tycker att huvudlaget fungerar ok, det är ganska stort och klumpigt på Hanna men hon har väldigt litet huvud. Bra är att skygglapparna går att vinkla ut ordentligt, många shettishuvudlag tycker jag blir för trånga där.

Finns möjlighet att beställa french collers i storlek minishettis också. Bara ett tips :)

*kl*

Kan meddela att det blev en brun Idealsele till våran svarta lilla stjärna!

Nu ska det bara kompletteras med en passande vagn....

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 011
Senast: NotlikeI
·
Körning När skattepengarna kommer ska det införskaffas en ny rockard till min lilla shettisfröken. Frågan är vilken jag ska köpa? Tidigare...
Svar
4
· Visningar
2 426
Senast: Mli
·
G
Körning Jag sitter och kollar runt på vilka parselar som finns, allra helst i brunt (och i storlek shetland). Drive Out har en som heter Pfiff...
Svar
9
· Visningar
2 462
Senast: Gisburne
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka