Drive-in-utställningar.

Kassiopeja

Trådstartare
Var finns de!?
Förra året var jag på en drive-in med min tik och nu skulle jag bra gärna åka på några för att träna innan vi ska på en Internationell utställning den 19e Juni.
Har inte hittat minsta annons i vare sig Brukshunden eller Hundsport! Vet nån av er om någon? Gärna i Västmanland, Dalarna, Uppland, Sthlms-trakten eller Södermanland?

Tacksam för alla tips!
/JES

Passar på att hänga på din fråga! Är i precis samma situation. (Avesta..?)

Finns inte längre

Tydligen har drive-in-utställningar tagits bort. Anledningen är att domarna skall kunna veta hur många hundar de skall döma under en dag i förväg (har jag hört). Många av de utställningar som "traditionellt" har varit drive-in är i år inofficiella MED föranmälning.

Jag har dock faktiskt varit på en drive-in i år, den var på en husdjursmässa. Denna var INTE annonserad i Hundsport el.dyl.

Ordnar inte den lokala kennelklubben ringträning i samband med utställningen? En ringträning är nog det bästa alternativet nu, för det är i princip omöjligt att hitta drive-in. Jag såg i Hundsport att någon rasklubb hade drive-in för den egna rasen, övriga raser anmäldes i förväg.

Anneli - som också skall ställa ut i Avesta

Ja, jag såg sen att du är därifrån...

I vart fall är det dit jag ska också, och det börjar ju onekligen närma sig. Hade varit bra att få träna lite, men det verkar ju svårt om det är som Indiana_Jones säger.

Men min är ju bara valp ännu, så det är inte på så stort allvar ännu. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Snaaaaaaaaart drar säsongen igång igen! Vilka utställningar planerar ni att åka på? Önskemål om Framgångar? =) Själv startar...
17 18 19
Svar
374
· Visningar
34 427
Senast: bollen__
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka