Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan amma på en gång, men man ska ju inte dricka sig berusad när man har ansvar för barn..
Mjölken får samma promille som blodet så det är i princip inget.
Att gå iväg och supa och ha barnvakt till en tvåveckorsbebis känns helt främmande för mig
Men om det är samma promille borde man verkligen inte amma på en gång
Enligt en kompis till mig ska bebisen o mamman leva i symbios med varandra det första halvåret. Vi tycker inte lika om allt hela tiden men det här området är inte mitt Vad säger ni om det?
Enligt en kompis till mig ska bebisen o mamman leva i symbios med varandra det första halvåret. Vi tycker inte lika om allt hela tiden men det här området är inte mitt Vad säger ni om det?
Jag förstår hur hon tänker. Barnet har legat i mammans mage i 9 månader och hört hennes röst och hjärta dygnet runt.
Det blir en stor omställning för barnet när den kommer ut. Det är meningen att mamman ska vara nära bebisen den första tiden eftersom det är hon som har maten och barnet känner sig trygg hos henne.
Det är bara att se till vilket annat djur som helst. Friska djurmammor tar hand om sina avkommor och lever nära dem så länge det behövs.
Ingen skulle komma på tanken att ta mamman ifrån ungarna och låta pappan ta hand om dem och låta dem dia ersättning ur flaska. Det gör man i nödfall, om mamman dör eller inte tar hand om ungarna själv.
Varför skulle människan skilja sig från andra djur när det gäller fortplantning?
Men alkoholhalten i bröstmjölken är exakt samma som i mammans blod, vilket ju är en väldigt, väldigt alkoholsvag dryck även om mamman är fullständigt redlös.
Det är när man är gravid som alkoholen kan skada barnet, inte när man ammar.
Det finns "vanliga" maträtter som innehåller alkohol. Som i exemplet med 0,8 promille är det så lite att det säkert inte ens behöver märkas ut i någon innehållsförteckning.
Jag lägger mig inte i det specifika fallet dock.
Jag förstår hur hon tänker. Barnet har legat i mammans mage i 9 månader och hört hennes röst och hjärta dygnet runt.
Det blir en stor omställning för barnet när den kommer ut. Det är meningen att mamman ska vara nära bebisen den första tiden eftersom det är hon som har maten och barnet känner sig trygg hos henne.
Det är bara att se till vilket annat djur som helst. Friska djurmammor tar hand om sina avkommor och lever nära dem så länge det behövs.
Ingen skulle komma på tanken att ta mamman ifrån ungarna och låta pappan ta hand om dem och låta dem dia ersättning ur flaska. Det gör man i nödfall, om mamman dör eller inte tar hand om ungarna själv.
Varför skulle människan skilja sig från andra djur när det gäller fortplantning?
Frågan är vad pappan säger om det
Vi hade en tre-sam symbios.
Vi var också 3 i våran symbios (ja 4 kanske med storasyster), (men jag gick inte iväg en helkväll utan bebis ändå utan kunde väl gå iväg och handla vid affären någon minut bort och så..). När hon var 1 månad åkte jag iväg till medryttarhäst och red, var väl borta 2 timmar kanske, medans N-L oftast sov i sjalen på pappan.