Dricka kaffe medan man ammar?

Tycker gärna livsmedelsverket själva kunde ha lagt till detdär om att: Alla rekommendationer är naturligtvis generella,hur skulle de kunna vara annat?:up: i sin text såg inget åt det hållet någonstans. Någon annan som gjort det?

Det är ju sådant som man normalt fattar ändå.
Jag förstår att man tappar förtroendet för en myndighet som titulerar sig "Skatte verket" eller "Livs medels verket" på sin hemsida och blandar ihop "de" och "dem" och skriver "ja" i stället jag. Men det som du hakar upp dig på är ju minst sagt underligt. Litar du inte på sjukvårdsrådgivningen heller?

Det är ju sådant som man normalt fattar ändå.
Jag förstår att man tappar förtroendet för en myndighet som titulerar sig "Skatte verket" eller "Livs medels verket" på sin hemsida och blandar ihop "de" och "dem" och skriver "ja" i stället jag. Men det som du hakar upp dig på är ju minst sagt underligt. Litar du inte på sjukvårdsrådgivningen heller?

Typ så, ja.

Nej nej, jag skäller inte på någon:confused:
Jag tycker livsmedelsverket har, för ändamålet trovärdighet, illa formulerade texter.
Jag skummade dem precis och jag tycker precis tvärt om. Som @Brie skrev arbetar myndigheter av tillgänglighetsskäl med texter som är lätta att förstå och som alla ska kunna ta till sig. Jag gjorde en snabbkoll och konstaterar att exempelvis länsstyrelserna och Skatteverket också vänder sig direkt till användarna och skriver "du". Jag förstår över huvud taget inte problemet!

Det är lite märkligt hur du flera gånger kommer in på att koffein kan föras över till barnet via amning. När till och med TS sambos oro tolkas som att den kan ha med koffein att göra (vilket det inte fanns en antydan till i första inlägget) börjar jag fundera på om din agenda är att föra fram just det budskapet.

Alla myndigheter jag jobbat på har använt sig av "du" i informationstexter och liknande. Frågade faktiskt vår kommunikatör på lunchen häromdagen och det kommer sig av Språkrådets rekommendationer. Kommunikatören tryckte även på att lättförståelig information och klarspråk så att alla förstår är en otroligt viktig demokratifråga.

Man skulle varken behöva använda "du" eller "ni" i hela den opersonliga texten, tycker jag.
Och, ja, det får vi hoppas att hon (och alla andra som faller utan för ramen) fattar, och lyckas stå emot dessa tydligt riktade rekommendationer.
Tycker gärna livsmedelsverket själva kunde ha lagt till detdär om att: Alla rekommendationer är naturligtvis generella,hur skulle de kunna vara annat?:up: i sin text såg inget åt det hållet någonstans. Någon annan som gjort det?
Nej nej, jag skäller inte på någon:confused:
Jag tycker livsmedelsverket har, för ändamålet trovärdighet, illa formulerade texter.

Tycker att du själv formulerar text illa. Se det jag färgade rött.

Jag skummade dem precis och jag tycker precis tvärt om. Som @Brie skrev arbetar myndigheter av tillgänglighetsskäl med texter som är lätta att förstå och som alla ska kunna ta till sig. Jag gjorde en snabbkoll och konstaterar att exempelvis länsstyrelserna och Skatteverket också vänder sig direkt till användarna och skriver "du". Jag förstår över huvud taget inte problemet!

Det är lite märkligt hur du flera gånger kommer in på att koffein kan föras över till barnet via amning. När till och med TS sambos oro tolkas som att den kan ha med koffein att göra (vilket det inte fanns en antydan till i första inlägget) börjar jag fundera på om din agenda är att föra fram just det budskapet.

Exakt. Myndigheter måste använda klarspråk i sina texter.

Drar tillbaka åt "farligtsomfanattdrickakaffeöverlitenbebis" hållet igen, jag frågade min kära mor som är och alltid har varit storkonsument av kaffe, har betett sig när jag och mina tre syskon ammades(?), hon drack kaffe precis som vanligt utan mjölk (smiley som ser skärrad ut) när hon ammade. Jag och mina syskon har inga brännskador.

Drar tillbaka åt "farligtsomfanattdrickakaffeöverlitenbebis" hållet igen, jag frågade min kära mor som är och alltid har varit storkonsument av kaffe, har betett sig när jag och mina tre syskon ammades(?), hon drack kaffe precis som vanligt utan mjölk :nailbiting: när hon ammade. Jag och mina syskon har inga brännskador.
:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka