Du har problem med läsförståelsen uppenbarligen du också.Nej, då hade jag skrivit "men han har ju bett om en mugg". Du verkar tvärsäker eftersom du skriver att han inte bett om en mugg, vilket vi inte vet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har problem med läsförståelsen uppenbarligen du också.Nej, då hade jag skrivit "men han har ju bett om en mugg". Du verkar tvärsäker eftersom du skriver att han inte bett om en mugg, vilket vi inte vet.
Jaha? Förklara gärna vad jag har missförstått.Du har problem med läsförståelsen uppenbarligen du också.
Jag ser fortfarande inget om en varm mugg i ts utgångsinlägg? Ja, föräldraskap innebär kompromisser. Att dricka kaffe vid amningen bör inte vara en sån sak. Jag är oerhört tacksam över att mannen jag har barn med, som dock inte brydde sig om barnen alls med någonting, åtminstone insåg att kaffe för min del var ett sätt att hålla mig vaken och också att amningen var den enda lugna stund. Bra mugg eller ej. Var drar du gränsen förresten? Barn kan som sagt skadas av smärtstillande vid förlossning också. Anser du att kvinnan ska kompromissa där också med mannen om han uttrycker oro att hon vill ha smärtstillande eller ska han lita på kvinnans omdöme? Eller?Jaha? Förklara gärna vad jag har missförstått.
Är det så svårt för dig att stanna upp och se att du kanske dragit lite snabba slutsatser om sambon, hur han uttryckt sig och vad han gett, eller inte gett, som förslag för att minska sin oro?
För övrigt har jag ingen åsikt i huruvida man ska eller inte ska drick kaffe när man ammar. Min åsikt gäller bara att om ena föräldern har en oro för sitt barn, vilket den andra föräldern lätt kan stilla utan allt för stor åtgärd så tycker jag man ska göra det. Nästa gång är det sambon som gör något som TS inte gillar fullt ut. Föräldraskap innebär kompromisser.
Det är ett fritt val att amma. Vill du inte så behöver du inte. Så kan pappan mata med så det argumentet kan du sopa under mattan. Så blir det lite mer jämställt om vi nu ska dra in den diskussionen med.
Exakt, det står inget om mugg. Jag har inte skrivit ett ord om pappans inställning till alternativ mugg, jag bara ifrågasatte hur du så tvärsäkert skriver att han inte bett om det eftersom vi inte vet det.Jag ser fortfarande inget om en varm mugg i ts utgångsinlägg? Ja, föräldraskap innebär kompromisser. Att dricka kaffe vid amningen bör inte vara en sån sak. Jag är oerhört tacksam över att mannen jag har barn med, som dock inte brydde sig om barnen alls med någonting, åtminstone insåg att kaffe för min del var ett sätt att hålla mig vaken och också att amningen var den enda lugna stund. Bra mugg eller ej. Var drar du gränsen förresten? Barn kan som sagt skadas av smärtstillande vid förlossning också. Anser du att kvinnan ska kompromissa där också med mannen om han uttrycker oro att hon vill ha smärtstillande eller ska han lita på kvinnans omdöme? Eller?
Frivilligt ja, men ändå inte. Det är helt enkelt bättre att amma. Bara det faktum att barnet får ett starkare immunförsvar är väl en ganska trevlig sak för såväl barn som föräldrar. Det blir kanske mer jämställt med flaska (jag har provat både och), men amningens fördelar överväger alla gånger - för barnet. Det går liksom inte att lägga amning i ena vågskålen och en kopp te i den andra, det är fullständigt orimligt. Min man har synpunkter på vad jag gör, jag har synpunkter på vad han gör, men vi detaljstyr inte och jag lägger mig inte i vad han gör med barnen när han är ensam och vice versa. Hade jag känt behov att detaljstyra honom hade han inte varit pappa, inte med mig i alla fall.
Nja, det är uppenbarligen fler i tråden som lät det som mig. Jag skulle aldrig i hela helvetet kompromissa om det. Om goda argument kommer fram, däribland en mugg, så visst. Men sluta dricka kaffe för att mannen är orolig - aldrig någonsin. Aldrig aldrig någonsin. Ja tråden handlar om att dricka kaffe. Man är inte en dålig förälder om man dricker kaffe. Oavsett vad pappan tycker. Man är inte en dålig förälder om man tar bedövning vid förlossning. Oavsett vad pappan tycker. Och en massa annat. Punkt.Exakt, det står inget om mugg. Jag har inte skrivit ett ord om pappans inställning till alternativ mugg, jag bara ifrågasatte hur du så tvärsäkert skriver att han inte bett om det eftersom vi inte vet det.
Jag har alltså ingenstans påstått att han har det, enbart ifrågasatt ditt påstående. Eftersom inget står där, hur kan du då veta att han inte bett om det? Det var min fråga. Att jag påstått att han har föreslagit det var ditt påhitt som motfråga.
Kompromissen vore att ha spillsäker mugg. Det är ju ingen kompromiss om mamman möter pappan hela vägen? Eller hur? Kompromiss brukar vara en gyllene medelväg.
Spelar ingen roll var jag drar gränsen. Tråden handlar om att dricka kaffe när man ammar och en sambo som är orolig för spill. Varför dra in andra scenarion? Jag uttrycker mig om sakfrågan. Jag tycker inte att en kompromiss är för mycket begärt. Ta en resemugg = mamman får kaffe, kaffet håller sig varmt längre och pappan slipper sin oro.
Och här moraliserar du över dom som valt att inte amma eller ens kunnat!
Bättre att amma, tack så mycket för den kängan
Jag kunde inte heller amma med första barnet, vad är problemet? Är det en nyhet för dig att amning är att föredra framför ersättning?
För vissa är inte amning ett bättre val så jo, du moraliserar. Dom positiva fördelarna med amning överväger inte dom negativa för vissa och det borde du veta.
För vissa är inte amning ett bättre val så jo, du moraliserar. Dom positiva fördelarna med amning överväger inte dom negativa för vissa och det borde du veta.
Ja att det finns andra risker i livet har vi redan avklarat. Men nu är det varma drycker under amning som diskuteras. Om man vill diskutera andra risker så är det isf sådana risker där ens val utsätter barnet för en viss risk som är relevanta, tex rökning under o efter grav, alkoholintag under o efter grav, hantering av andra riskämnen/saker m barnet i famnen, barnet på ryggen under utövandet av riskfyllda sporter, bilkörning i mkt höga hastigheter m barnet i bilen osv. Samtliga dessa exempel är ju dock betydligt mer riskabla än trådämnet. Risker som bara indirekt påverkar barnet tex att föräldern dör när den utövar en sport osv faller utanför.Det är väl det som är problemet här, ja. Men du kanske gör andra saker som är lite farliga och som är heliga för dig?
Det kanske faller utanför trådens ämne, ja. Det håller jag med om. Men det belyser ju plågsamt väl hur man väljer att se på risker. Och selekterar bland dem.Risker som bara indirekt påverkar barnet tex att föräldern dör när den utövar en sport osv faller utanför.
Om man vill diskutera andra risker så är det isf sådana risker där ens val utsätter barnet för en viss risk som är relevanta, tex rökning under o efter grav, alkoholintag under o efter grav, hantering av andra riskämnen/saker m barnet i famnen, barnet på ryggen under utövandet av riskfyllda sporter, bilkörning i mkt höga hastigheter m barnet i bilen osv.
.Nja, det är uppenbarligen fler i tråden som lät det som mig. Jag skulle aldrig i hela helvetet kompromissa om det. Om goda argument kommer fram, däribland en mugg, så visst. Men sluta dricka kaffe för att mannen är orolig - aldrig någonsin. Aldrig aldrig någonsin. Ja tråden handlar om att dricka kaffe. Man är inte en dålig förälder om man dricker kaffe Oavsett vad pappan tycker.
Är det någon som ens har hävdat det?!Man är inte en dålig förälder om man tar bedövning vid förlossning. Oavsett vad pappan tycker. Och en massa annat. Punkt.
Ja, i vissa fall måste man använda ersättning, eftersom barnet inte kan eller vill amma, eller så råder andra omständigheter som gör att ersättning är att föredra. Men det är väl inte vad du menar, när du tycker att jag kan ge ersättning i stället för att amma med en tekopp i handen? Du blandar in någonting helt annat här och drar på dig offerkoftan.
För övrigt var väl detta ett bra exempel på där jag och min man hade olika uppfattning. Han tyckte att vi kunde köra med ersättning, jag ville inte. Han trodde inte amningen skulle fungera, jag trodde annorlunda. Det blev som jag ville i det här fallet och det var rätt beslut, inser jag i dag.
Det leder inte någonstans. Att det finns andra risker i livet där människor gör olika riskbedömningar leder ju inte till att jag plötsligt ska vända och tycka att det är lämpligt att dricka varmt när man ammar. Jag förstår att det är ditt mission att få mig att tycka det, men tyvärr.Vi kan väl titta på sådant du själv skulle tänka dig att göra. Nöjesköra någonstans, cykla med barnet i en sadel, låta barnet vara med på ponnyridning, bada i sjön på sommaren? Helt vanliga saker som alla gör, men som inte ses som risker. Hur ställer du dig till det?