dricka alkohol?

doglover

Trådstartare
jag och min sambo firar vår ett års dag om ett tag och vi vill gå ut. restaurang, bio och hela faderullan. vi planerar att ha barnvakt (farmor) och vill kunna ta en öl ute. ifall om jag pumpar ut innan och ger mjölkersättning till barnvakten så är väl det ingen fara? när vi ändå ska ha barnvakt menar jag? vi ska inte ut & supa oss fulla eller så för det skulle jag aldrig komma på tanken att göra ens när man har en baby, men efter en sisådär 10 månader eller nåt tycker jag att jag har gjort mig förtjänt av en eller 2 öl när vi firar vår ett års dag.....
 
Sv: dricka alkohol?

Varför ska du pumpa ut och ge just mjölkersättning innan restaurangbesöket? Pumpa ur och skicka med barnvakten den utpumpade mjöken.

Det som ska kasseras är ju den mjölken du pumpar ut efter du har druckit öl.
 
Sv: dricka alkohol?

Mjölken behöver inte pumpas ur och kastas, det är bara att låta bli att amma tills du är helt nykter.
Men har ni gett den lilla nappflaska förut så ni vet att det fungerar? För de kan vara väldigt kinkiga de små liven...
 
Sv: dricka alkohol?

*Låt bebisen få vara med den tilltänkta barnvakten några ggr innan så ni vet att det funkar.

* Pumpa ur mjölk och ge med till barnvakten.
Ett tips om ni inte vill behöva åka hem akut är att testa med lite ersättning oxå ifall bebis får en såndär ätkväll och din mjölk tar slut

* Testa att ge på flaska innan det är dags för barnvakt, låt även andra ge så att bebis accepterar det från andra än er oxå.

Lycka till!!
Och ja det är ok att lämna bebis till barnvakt. Man måste vårda vuxenrelationen.
Vi lämnade vår son till farmor då han var drygt 3 månader. Gick jättebra..
 
Sv: dricka alkohol?

Jag är ju ingen "stordrickare", och tycker det är lika mysigt med cider/annan alkoholfri dricka, det hade vi när vi firade vår förlovningsdag.
Så för min del har det aldrig varit några problem.

Barnvakt hade vi ganska ofta när skrutten va bebis, för det gick inte ens att åka och stor-handla utan oavbrutet skrik, så vi fick aldrig med oss något hem i matkassarna... Så han var hos mormor någon timma då och då.

Det gick bra för henne att mata med flaska, men som sagt prova först (om ni inte gjort det)!
 
Sv: dricka alkohol?

Det där med att ta en öl el. två är väl inga större problem, eller??? Tanken var väl inte att du skulle råsupa?!!:eek:
Om du vill kan du ju pumpa ut så "barnvakten" har något att ge babyn under tiden. Men inte ska du väl behöva kassera mjölken efter "krog-besöket". Om du nu bara håller dig till 1(-2)öl, dvs. Öl har man ju använt i många, många hundra år just för att få igång mjölkproduktionen för ammande mödrar.:crazy:
Vin och sprit däremot bör du undvika!!
 
Sv: dricka alkohol?

vår son är van vid att få på flaska så det är inga problem med det. farmor har matat han med flaska innan när hon vart på besök så det ska nog funka.
hade tänkt pumpa ur innan så att han inte bara får ersättning. men hur länge måste man vänta tills man kan ge han bröstmjölk igen? jag vet ju inte när alkoholen har kommit ut kroppen. brukar väl vara en dag eller nåt va? ska som sagt inte dricka alls mycket men vill ju vara säker
 
Sv: dricka alkohol?

Mjölken har samma alkoholhalt som ditt blod. 0,5 promille, dvs 0,05% i blodet ger alltså det samma i mjölken, vilket inte blir mätbart när det kommer ut i barnets blod. Dricker du dig inte berusad behöver du inte oroa dig för att barnet får i sig alkohol ens om du ammar direkt efteråt ;).
 
Sv: dricka alkohol?

Mjölken har samma alkoholhalt som ditt blod. 0,5 promille, dvs 0,05% i blodet ger alltså det samma i mjölken, vilket inte blir mätbart när det kommer ut i barnets blod. Dricker du dig inte berusad behöver du inte oroa dig för att barnet får i sig alkohol ens om du ammar direkt efteråt ;).

Precis vad jag också tänkte skriva. Så länge man dricker måttligt innehåller inte mjölken mer alkohol än t.ex filmjölk och det anser vi ju vara alkoholfritt ;) . Jag har vid flertal tillfällen tagit ett glas champagne och ammat under tiden.
 
Sv: dricka alkohol?

okej
nä ja tänkte på det eftersom har ju inte druckit nåt sen januari.......
dg ska ja dricka min efterlängtade öl myyycket långsamt :angel:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 421
Relationer Jag har nyligen flyttat hemifrån och har ett hat till alkohol. Speciellt om den intas av mina föräldrar. (Har inget hat emot dem...
2
Svar
39
· Visningar
4 253
Senast: Ramona
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 316
Senast: Imna
·
Äldre Jag kollar en serie där de dricker alkohol de flesta dagarna efter jobbet så jag funderade på hur vanligt det är. De dricker nåt glas...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
18 584
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp