Dressyrträns...

N

Nellie

letar nytt dressyrträns till pållan :)
har sökt runt på både buke bland gamla trådar och på affärers hemsidor men behöver lite hjälp...
tränset ska vara svart, med hakar, nosgrimman ca 30-40 mm, helst pullbackknäppning, gärna spännena i nacken (kanske bara finns på rundsytt?) MEN måste kosta typ max 2000:- därför är döbert och os lite för dyra...
någon som har något annat tips? :)

Sv: Dressyrträns...

stübben Diana tor jag modellen heter, inga spännen i nacken men i övrigt stämmer beskrivningen in 4cm nosgrimma.
Hubertus classic rundsytt här har du spännen i nacken men inte på nosgrimman 3cm nosgrimma.

Har både stübben modellen och hubertus dock inte inte det rundsydda men är jättenöjd med båda.

är nosgrimman på hubertustränset 3 cm?
på stubben sveriges hemsida står det att nosgrimman på diana är 24mm...

hubertuset är 3cm, vet som sagt inte modellen på stübben men treor iron will har ett likadant som jag kolla med henne vad modellen heter. Den är iallafall 4cm bred.

Mina diana träns är 35mm lite taskig bild men i alla fall.

35480_1188833760_1203585649.jpg

hubertus classc rundsytt! kostar ca 1300 med tyglar, 3 cm nosgrimma och spännena i nacken. jättebra kvalitet också.

H''ks har ju ett träns med spännena i nacken, hakar och ngt bredare nosgrimma (kanske inte klarar 3cm-gränsen dock..?) och kostar inte mer än 299:- :angel:

H''ks har ju ett träns med spännena i nacken, hakar och ngt bredare nosgrimma (kanske inte klarar 3cm-gränsen dock..?) och kostar inte mer än 299:- :angel:

Joo, jag har sett detta och funderat på om man kan köpa det och sedan byta ut nosgrimman och pannbandet? skulle det funka om man köpte en nosgrimma från OS som också har spännet i nacken? eller är det något som gör att det kanske inte går att byta? fick för mig det bara för att det kändes som en bra lösning då det blev för dyrt att köpa ett helt träns från OS...

Jag funderar på att köpa det och sätta dit min blaffiga nosgrimma som har spännet på sidan. :angel: Och byta pannband också, till ett jättegammalt men ack så fint som har bred ögla, så det blir inga problem att trä spännen genom det. Just för att det är så pass billigt och helt ok kvalitet (har jag hört).

Om pannbandet som sitter på tränset gör att man inte kan ta bort nosgrimman är det ju bara att skära av det. :)

Ja, jag gillar verkligen inte pannbandet som finns på det tränset från början. Men jag tänkte på spännena i nacken, sitter de liksom fast i nackstycket? för i ¨så fall kan man väl inte byta till en "vanlig" nosgrimma utan man måste väl ha en som liksom har två flärpar uppåt? hehe lite rörigt :)

Liknande trådar

Dressyr Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
3
· Visningar
1 713
Utrustning Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: Deimion
·
Utrustning Ja, jag skulle vilja hitta ett snyggt träns att ha när jag rider dressyr men inget jag tittar på varken på nätet eller i butik. Mina...
2
Svar
30
· Visningar
3 645
Senast: Jate Volim
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar