Dressyrtävling

Y

Yessi_

Jag funderar på att vara med i en dressyr tävling (för "vanliga" hästar) Är det nån som har gjort det? hur gick det? vad blev det för reaktioner?

Om jag ska vara med så blir det nog en lätt C för C-ponny (tror att min plutt räknas som det) Ett program har jag skrivit ut så jag ska väl börja träna.

Sv: Dressyrtävling

Jag har varit med på lite klubbtävlingar och så. Dressyr alltså. Ridit LC och LB.
Reaktioner har mest varit "vad kul att ni har en islandshäst med" och "vilken gullig ponny" :rofl:
Men jag tycker det var kul, och det gick ungefär så bra som jag förväntat mig. Fick bl.a. i traven kommentaren "travar ej rent" eftersom han ville tölta på volt istället för trava ;)

Sv: Dressyrtävling

Jag har ridit ett LCprogram med min valack. Fick 116 p (maxpoäng var 250). Det var en sträng domare, bara en ryttare klarade clear round 50%. Banan var tung och dagen före hade jag ridit 1 h dressyrträning på samma bana så hästen var trött och gick inte lika bra som hemma.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 150
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Anonymt nick, och nej jag vet inte om personen är just mytoman, jag vet bara att hon ljuger om väldigt mycket. En vän har i många år...
Svar
12
· Visningar
1 221
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka