Dressyrtävling på Fors gård

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Aannah-Mani

Någon som ska vara med på Fors gårds dressyrtävling den 27 december?:)
I vilket program? Funderar på att vara med. :d:confused:

Sv: Dressyrtävling på Fors gård

Jag funderar på att vara med på Gná.
Men det beror lite på vädret och viljan. Har besök från utlandet då dessutom...så jag får se.

/Malin

Jag kanske kommer dit med Erro ..
Vi får se hur det går med tempoväxlingar i trav tills dess.

Hade jag haft en bättre dressyrsadel kanske jag hade kunnat ställt upp som social träning för oss båda.
Men de får nog bli att jag åker och tittar bara!

Ha ha men jag har ju en bomlös bladsadel med inge som helst knästöd.
Den är inte riktigt gjord för dressyrtävlingar om man säger som så=)

Vill ju inte skämma ut mig=)

vad är det för tävling? den verkar kul:) kanske nått för mig och kolur:)

Öhh en hel del.. man behöver en bra sadel som ligger stadigt ger ryttaren bra stöd och är djup i sitsen för att få en så bra sits som möjligt.
Och för att få en rättvis bdömning i dressyren
Du får gärna låna min bladsadel och prova på att rida Jorunn i dressyr så kommer du förstå vad jag menar.
Den är superbra min bomlösa... till att rida ut med men ska man arbeta hästen i form och med rättvisa förutsättningar så behövs det en sadel som ger mer stöd och är smalare i midjan..Iaf för min och det är ju mig det handlar om nu;)

Så nej till att tävla dressyr i min nuvarande bomlösa sadel

Om nu inte sadeln spelar någon roll så varför kommer du inte till tävlingen barbacka? för som de låter på dig är sadel rätt onödig när man skall tävla dressyr

Ojojoj, här händer det grejer !!

Jag har inte sagt att sadeln är onödig, men varför rida runt i en sadel hemma som du "inte får rätt förutsättningar" med ?

Jag har en sadel som jag tränar med hemma och som även följer med på alla tävlingar jag åker på, man tävlar ju i samma sadeln som man tränar med ...

Nä de är det inte men förstår inte vad problemet är om jag inte vill tävla i min bomlösa sadel vad är de ni inte kan acceptera med de utan att ifrågasätta allt man säger..
JAG vill inte tävla i bladsadel för de gör sig inte rättvist för varken mig eller hästen.
Och det spelar ingen roll om det är en LD dressyr eller grand prix så ställer inte jag upp om jag inte har en bra utrustning där vi kan prestera till 100%.
Jag har nyss köpt sadel har setat i den 2 gånger än så länge är det MYCKET ovant att helt plötligt inte ha något som helst knästöd eller djupt säte och superbred midja jag som är van vid smal sadel över midjan!

Så nej jag vill inte ställa upp sluta tjata!;)

Svaret på frågan om varför jag köpte en bomlös sadel får reda på om du letar lite på de inlägg jag har skrivit:grin:

man tävlar ju i samma sadeln som man tränar med

Fel eller nja vissa kanske gör de men långt ifrån alla.
Jag vet månag inom dressyren som har rena tävlingssadlar som gör de där lilla extra med deras sits under tävlingarna. och sadel vill de inte slita på i onödan då den är riktigt dyr.Till vardags har de en lite mer normal träningssadel som de inte behöver vara så rädda om kostar "bara" 15-20 tusen;) Deras tävlingsadel kosatr närmare 40

Oj, det var absolut inte så jag menade!
Det lät på dig som om det var en nationell tävling du skulle starta. Tänkte bara på lite erfarenhet för både dig och hästen samtidigt som det är en kul tävling :)

Du måste inte tävla om du inte vill ..

Det där med att tävla i en sadel som gör så man kan prestera 100%, en sån sadel ska man ha även i träningen.
Min syn på det hela.

Nog om detta, inte meningen att vara något påhopp och jag struntar blankt i om du har en bomsadel eller inte. Ditt val och din sadel.
Punkt slut

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 992
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Vi ska eventuellt köpa en liten gård och måste då byta bank för bolånet. Vi har SBAB i dagsläget och är supernöjda, men tyvärr så lånar...
2
Svar
36
· Visningar
1 669
Anläggning Under rådande snöoväder började jag att fundera på snöröjningen här hemma på vår gård. Jag tänkte på hur man gjorde förr, när hästar...
Svar
12
· Visningar
1 095
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.