Dressyrtant ska hoppa unghäst! Frågor!

N

NinaIsabell

Hittar ingen tråd eller ngn annan info om vad som gäller ang. unghästklass. Har ingen TR tillgänglig för tillfället heller!

Ska på lokal hopptävling med min sexåring (storhäst) och tänkte ställa upp i 90 cm. (Våran första hopptävling)
Men vad gäller? Jag rider väl avd. B och hoppar inte lika många hinder eller? Så här står det på proppen:
bed Två faser (A:0+A:0)/A

Tacksam om ngn kan svara en förvirrad dressyrryttare!

Sv: Dressyrtant ska hoppa unghäst! Frågor!

Då rider du väl bara fas 1, om jag inte har helt fel?
Om du startar avd. B alltså?

Du rider fas 1. A:0/A:0 betyder att de som rider i avd A hoppar en omhoppning direkt om de är felfria men eftersom du har en unghäst så rider du bara fas 1 (grundomgången).
Lycka till!

OK! Tack så hemskt mycket för svar!!

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·
C
Hoppning Ska nu snart ut och tävla lokal hopptävling på 90cm. Men det jag fortfarande inte fattar är dom olika klasserna. Som tex detta...
Svar
2
· Visningar
1 378
Senast: Deimion
·
S
Hoppning Om man har en "vuxen" häst som normalt går Avd A, så får man väll starta Avd B ifall man skulle vilja? Men vad gäller om det i...
Svar
4
· Visningar
1 461
Senast: starcraft
·
K
Träning Jag undrar hur högt nu tycker att man ska hoppa med en sexåring. (D-ponny) Jag har haft min ponny i tre månader (fick henne i slutet av...
Svar
6
· Visningar
1 070
Senast: whitetrash
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30