Dressyrtant i hoppsadel

K

Katitzi

Nu har jag efter långt uppehåll med hoppning hoppat en hopplektion för min favorit-tränare och det var väldigt roligt. Har 3 lektioner till inbokade i sommar. Min ponny är en typisk "dressyrponny" och tycker det är roligt men oxå ganska läskigt med hinder, framförallt rusar hon mot hindret och blir lite fast i munnen (tur att hindrena är låga). Jag har även tänkt att hoppa lite hemma, jag har tillgång till 6 hinderstöd och ca 8 bomar+ ev halmbal kanske.. Nu vill jag gärna ha tips på övningar som man kan få till med detta materal, det ska inte vara för svårt och gärna lösgörande. ;)

Sv: Dressyrtant i hoppsadel

du kan lägga nåra bommar framför hindret,ställ hinder på olika linjer kom med kortare avstånd så inte ponnyn hinner börja rusa.och sådana saker sen så finns ju jättemkt övningar på nätet.google är din vän.....

Lycka till!:)

Sv: Dressyrtant i hoppsadel

Ha 2 st bommar framför hindret så kan man trav hoppa med hjälp av bommarna eller galoppera med hjälp av dem. Bommarna gör att det blir svårare för hästen att rusa i från dig och den får tänka lite, samtidigt så hjälper den dig och hästen att komma bra på hindret.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
419
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Från ridlycka till hopplycka! :D Det här med hoppning är ju bara så himla roligt! Och jag fattar inte varför jag inte har tänkt på...
Svar
0
· Visningar
262
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka