Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Passier kan du köra över med en bandvagn utan att den skadas...
Min Passier var ca 10 år när jag sålde den, väldigt välanvänd men hel och fin. Ridklubben här har en Grand Gilbert som används flera lektioner om dagen av olika ryttare, jättefint skick trots säkert 10-12år på nacken.
Passier är lite som Stübbensadlar och gamla Volvobilar, evighetsmaskiner...
Passier kan du köra över med en bandvagn utan att den skadas...
När det gäller ridskoleryttare, så hade jag GÄRNA haft separat utrustning till dem.
Har tidigare haft min fd ponny på lektion, hon var maxad D och gick bara på vuxenlektionerna. En dag när jag kom, hade de lagt på henne täcket ut och in . Alltså, borde man inte förstå att det ska vara på andra hållet när alla knäppen är på INSIDAN? Och då var det ändå en rutinerad hästmänniska som hade ridit henne. Man kan ju undra... eller bryr de sig bara så lite...
Även stigbyglarna hade blivit uttöjda , hade säkerhetsstigbyglar med gummiband på sidan.
Hur sjutton hade stigbyglarna lyckas bli uttöjda?
Jag har haft medryttare som satt på täcke ut och in, fast bara ett enkelt ylletäcke, men ändå.
*kl
På min sadel är det redan ganska rejäla märken efter stigläder från tidigare ägare men då jag ska köpa ny sadel åt andra hästen funderar jag på att sätta dom på insidan av kåpan. Men känns inte det konstigt?
Usch, fruktansvärt att sitta fast, man blir väldigt låst! Har väldigt svårt att förstå att man är så rädd om sin sadel att man väljer ett sådant alternativ
Känns ologiskt att köpa en riktigt dyr sadel för att optimera sits och följsamhet och sedan välja att låsa fast sig