Dressyrsnack nummer 18

Vill också helst rida ett pass på banan dagen innan träning.
Denna vecka red jag på banan mån-tis, ut i skogen ons. Banan igår o träning idag. Eller just nu rider min tränare först o sen hoppar jag upp o rider när servon är inkopplad.
Helt fantastisk idag. Vilken galopp den hästen har!😍
Imorgon får hon vila så åker jag och hälsar på Hedwig och Hedda.❤️
Sen blir det nog skogen på söndag.
Tänkte försöka hålla detta upplägg nu.

Snygg som få är hon också den hästen.🥰

Bifogade filer

• IMG_5261.webp
    IMG_5261.webp
    143,6 KB · Visningar: 112
Red ut igår igen, blåste fortfarande men "bara" runt 18 m/s så kändes inte så farligt.
Ärtan var pigg och glad 😍
Hade ett litet horror moment med en omkullblåst soptunna, annars var det lugnt 😁

Idag har det varit helt fantastiskt väder! 15 grader varmt, strålande sol och knappt någon blåst alls. Men jag har jobbat övertid 😅
Jag klarar verkligen inte att rida när jsg jobbar till 16, min hjärna mos och energinivån i botten. Att vara social, prata och skratta en hel dag dränerar mig totalt. Därför det funkar så bra att jobba kväll, stallet på dagen, sen jobb och sova direkt efter.
Men det blev iaf en promenad till stallet och massa morötter till min fina Ärta ❤️
Har sökt en ny tjänst som jag tror kommer passa mig jättebra. Dessvärre är det skift så varannan vecka kommer bli väldigt tuff men jag har ju klarat det innan, om jag tänker mig för och planerar in tillräckligt mycket vila för mig själv fungerar det även om det inte blir optimalt för mig.

Skräcken 😁
20250306_103625.webp

Red ut igår igen, blåste fortfarande men "bara" runt 18 m/s så kändes inte så farligt.
Ärtan var pigg och glad 😍
Hade ett litet horror moment med en omkullblåst soptunna, annars var det lugnt 😁

Idag har det varit helt fantastiskt väder! 15 grader varmt, strålande sol och knappt någon blåst alls. Men jag har jobbat övertid 😅
Jag klarar verkligen inte att rida när jsg jobbar till 16, min hjärna mos och energinivån i botten. Att vara social, prata och skratta en hel dag dränerar mig totalt. Därför det funkar så bra att jobba kväll, stallet på dagen, sen jobb och sova direkt efter.
Men det blev iaf en promenad till stallet och massa morötter till min fina Ärta ❤️
Har sökt en ny tjänst som jag tror kommer passa mig jättebra. Dessvärre är det skift så varannan vecka kommer bli väldigt tuff men jag har ju klarat det innan, om jag tänker mig för och planerar in tillräckligt mycket vila för mig själv fungerar det även om det inte blir optimalt för mig.

Skräcken 😁
Visa bifogad fil 163467

Jag har upptäckt att jag är precis som dig på den punkten sedan jag började jobba kväll mestadels. Har bara två dagpass i veckan och resten är kväll. Jag rider så mkt bättre innan jobbet, stressar definitivt mindre och har mer energi 🙌 älskar verkligen de upplägget.

Håller tummarna att ett skift schema ska funka för dig! ☺️

Alltså, nu är vi igång med inridningen av min fina mammahäst som enligt papperet är dressyrhäst.

Det roliga är att mina bilder ständigt visar något annat.

Men, vadå, inridning som inridning.

Det gäller att hålla ett öppet sinne!

(Jag har också en hel del bilder på henne när hon löshoppar)
20250306_175948.webp

Jag har upptäckt att jag är precis som dig på den punkten sedan jag började jobba kväll mestadels. Har bara två dagpass i veckan och resten är kväll. Jag rider så mkt bättre innan jobbet, stressar definitivt mindre och har mer energi 🙌 älskar verkligen de upplägget.

Håller tummarna att ett skift schema ska funka för dig! ☺️

Det är ju så himla skönt att vara i stallet på förmiddagarna i lugn och ro 😍

Nackdelen med att vara introvert, hur mycket jag än trivs med och gillar mina kollegor så suger de ut all energi från mig.
Men jag har ju skiftat i 2.5 år så jag vet att det går även om det blir tuffare mentalt 😊

Det är ju så himla skönt att vara i stallet på förmiddagarna i lugn och ro 😍

Nackdelen med att vara introvert, hur mycket jag än trivs med och gillar mina kollegor så suger de ut all energi från mig.
Men jag har ju skiftat i 2.5 år så jag vet att det går även om det blir tuffare mentalt 😊

Ja jag älskar att vara i stallet på lugna förmiddagar 😍

Har aldrig sett mig som introvert men kanske är både och, får definitivt slut på bensin om jag Rider efter jobbet iaf och har inte mkt ork till det 😅

Jag som jobbar lite som sadelutprovare och förmedlare är världens sämsta säljare🙈. Alldeles för ärlig, väldigt tydlig med att hästarna får välja sadel och säger alltid ifrån om något är tokigt även om ryttaren gillar den. Sen blir jag så himla ledsen när en kund lägger ut en sadel till salu och i annonsen skriver att den är felutprovad-när jag VET att jag sagt att "denna kommer bara fungera till hästen byggt om sig". Är alldeles för känslig för att vara i hästbranschen 😅. Vill inte ha dressyrträningar heller längre för att ffa en ryttare bytte bort mig trots framgångar, till en tränare med mycket hård ridning.

Själv rider jag runt i min gamla Childeric DI som jag äääälskar. Kostade en bråkdel av min nya Prestige Helen som jag inte längre fick ner röva i😂.
Ledsamt att se på när människor väljer något man själv inte gillar.

Själv sörjer jag en häst som aldrig var min, som jag tyckte mycket om.

Hästen rids nu av känd dressyrryttare, och jag ser ingen glädje.

Det är tungt när man inser att det är "det bästa" och "mest positiva" som visas på sociala medier.
:cry:

Dömde PnR igår och vi provade för första gången att skrivaren skrev direkt i Equipe vilket var så himla smidigt! Ryttarna får protokollet i en pdf på mailen. Kommentarerna blir inte offentliga men tydligt är att det skulle vara möjligt-hade tyckt att den transparensen varit nyttig för sporten faktiskt.

Sen hjälpte jag till med första uppsittningen för @Piaff s unghäst. Det är den rödhårigaste lilla häst jag nånsin mött😂. När L kom åt punkter på sidan som häst inte gillade så stopiper hon ordentligt 😅. Tror inte på en fläck att hon har ont utan det bara passar inte damen.

Zacke och Maja jobbade i ridhuset på kvällen. Zacke är ett tåg. Fick jobba så mycket halter för att få hejd... Maja är också ett tåg-men i utveckling! Snusat på galoppfattningar ur skritt, lite förvänd och kan numera spåra i vänster galopp!

20250308_201523.webp

Ridit lite program med Dio idag och det kändes kattskit. Såna här dagar undrar jag varför jag vill tävla. Det är så roligt att bara rida runt och jobba sin häst. Att kunna samla och flytta när en har läge osv. Avslutade mitt programridande med att trava runt, jobba tempo och försöka hitta samling. Dio blir så himla spänd och svårpåverkad om jag vill för mycket men idag fick jag ETT passagesteg där han lyfte hela fronten😍. Kommer antagligen dröja en månad eller två innan jag lyckas igen-men det steget var värt massor❤️.

Ponnyjäkel!!!❤️
Idag gjorde hon ett satans bocksprång så matte slog bokstavligen en kullerbytta över öronen.

Mer beredd hoppade jag upp igen så galopperade vi ett helt varv åt båda håll - två gånger!! Utan bocksprång! Allt glömt och förlåtet men återstår att se om jag kan gå imorn 🫣

Hon skulle bara påminna mig om att exakt allt sker på hennes villkor. Inte glömma det. 🫡

IMG_0801.webp

Ponnyjäkel!!!❤️
Idag gjorde hon ett satans bocksprång så matte slog bokstavligen en kullerbytta över öronen.

Mer beredd hoppade jag upp igen så galopperade vi ett helt varv åt båda håll - två gånger!! Utan bocksprång! Allt glömt och förlåtet men återstår att se om jag kan gå imorn 🫣

Hon skulle bara påminna mig om att exakt allt sker på hennes villkor. Inte glömma det. 🫡

Visa bifogad fil 163654
En sån buse!
Hoppas du inte känner av det för mycket imorgon.

Ponnyjäkel!!!❤️

Visa bifogad fil 163654
Heja dig!! Unghästar alltså😅

jag red femåringen idag också, hon har vilat två veckor pga underlaget och ingen transport.
Men hon kändes fin efter lite startsträcka! Haft lite bekymmer hur mycket tid jag ska lägga på henne och hur jag ska prioritera. Men landat i att klart jag ska rida henne! Ägaren har lovat försöka hjälpa till lite mer och försöka rida ut med mig och Nova lite. Besvärligt med småbarn tycker jag 🤣

Gubben på gården stod 15m ifrån ena långsidan och svetsade på en container idag också😅 jag bryr mig mer än hästen så de kändes skönt att vi gjorde hela ridpasset utan krångel! Hon spänner sig såklart lätt när jag gör det. Men hon är så duktig!

Alltså Mysen är den mest speciella hästen jag någonsin träffat.😁 Idag tömkörde vi vårt vanliga pass vilket innebär att först kör vi i skogen ca 35 min där vi jobbar piaff, trav och skänkelvikning sedan avslutar vi på ridbanan med lite galopp. Han var jätte duktig men väldigt pigg idag så när han galopperade så fräste han på en del och gjorde således lite gropar. Så när vi avslutat så fäste jag upp tömmarna och tog jag en grep för att kratta igen hålen. Jag trodde då att Mysen skulle följa efter mig som han brukar men icke han marserar med bestämda steg bort till kortsidan av ridbanan och följer spåret med huvudet lågt.. Jag stod ungefär i mitten och undrade vad han pysslade med, men så insåg jag att vi brukar alltid avsluta med skritt på kortsidorna och att jag brukar vilja att han ska gå med huvudet lågt och vara avslappnad. Detta för att han tycker kortsidorna är läskiga och brukar bli spänd där så brukar alltid köra avslappning där för det lönar sig nästa gång jag ska rida. Tydligen så tyckte han att han kunde lösa sin avslappning själv..🤣🤣 Hade jag inte sett det med egna ögon så hade jag aldrig trott det.😂😍

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
322
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
860
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: zarmino
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 781
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka