Här har vi fått backa tävlingsplanerna några veckor då herr B2 behagade dratta omkull när han tillsammans med kompisen rejsade runt i nya hagen i nya stallet häromveckan. Har varit stel och ovillig och svullen båda bak. Jag har väl inte varit superorolig då han inte varit direkt halt och dessutom värmt ur en del, men med vår historik med traumatiskt allvarligt skadade hästar målade jag ändå fan på väggen och hann tänka allt från bäckenpåverkan till senskada och fan och hans moster.
Var på Brunmåla i fredags och fick som "dom" att han har en lårkaka hö rumpa och lite öm i ländryggsmuskulaturen, typ som jag trodde. Metacam i c.a 10 dagar och promenader för hand 2 veckor och sen sakta men säkert igång igen. Böjprov högt och lågt alla ben var helt u.a, så det här var ju bästa tänkbara utkomsten! Att inte få tävla på 1 månad känns ju som en piss i havet i jämförelse.
Var på Brunmåla i fredags och fick som "dom" att han har en lårkaka hö rumpa och lite öm i ländryggsmuskulaturen, typ som jag trodde. Metacam i c.a 10 dagar och promenader för hand 2 veckor och sen sakta men säkert igång igen. Böjprov högt och lågt alla ben var helt u.a, så det här var ju bästa tänkbara utkomsten! Att inte få tävla på 1 månad känns ju som en piss i havet i jämförelse.