Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Albion, Morris and nolan, Vissa Amerigo, Isabell Werth.
Sen beror det ju lite på HUR rak i ryggen din häst är? T ex vissa Prestige går ju också på en rak häst men enligt min erfarenhet är raka hästar ofta ganska breda bakom sadeln o då passar inte rundbossor så bra.
Bates är inte för raka hästar, ju bredare Bates koppjärn desto mer svängd bom dessutom.
Just nu har jag en Butet hoppsadel som ligger som ett smäck. Har innan haft en Olympic Jessica som även den låg jättebra, men tyvärr blev för smal i bommen.
Har lagt på Isabell Werth som ligger bra, likaså någon Kieffer modell som verkar ligga helt ok. Dock var det lite dumt att det var cutback, för hon har inte så jättehög manke.
Globus, Lemetex, Crown och Trainers har också raka modeller, har själv en häst med rak rygg och har letat sadel. Många Stubben är ganska raka, Pfiff är också rak har jag för mig. Men vad som passar brukar också bero på om sadeln är gjord för platt eller takformad rygg, samt hur lång den är, osv osv.
Min pålla, som är rak i ryggen har en kentaur dressyrsadel, som hoppsadel har jag en knights, skulle tro att en knights dressyr skulle ligga lika bra. Båda märkena är lite billigare, men jag är hur nöjd som helst med båda två. Lycka till i sadelträsket
Min köpte jag då när vi provade ut den, hade ett år på nacken och jag gav 12tusen. Finns billigare på nätet, har hittat en för 6 bara men den ser inte alls ut som min.
Jag skulle kunna gifta mej med min, bättre sadel har jag nog inte suttit i. Nästan så jag i fortsättningen kommer köpa/låna häst efter sadeln Haha..
Kan verkligen rekommendera den, man sitter som gjutet och iaf hela min sist förbättrades på en gång. Fick ont i magmusklerna vilket va längesen då jag gärna "kuvar" ihop mig i överlivet. Denna bjöd in på nät vis att sträcka på sig.
Supersadel
Hundavel & Ras Det är väl rätt vanligt att social osäkerhet och rädslor är värre med män än kvinnor. Min mamma har en sådan hund exempelvis, och den...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.