Dressyrsadel, vad tror ni?

Sv: Dressyrsadel, vad tror ni?

Frank Baines sadeln får jag med lätthet in en hand under bak på, ligger bara an framtill och släpper helt baktill. Svårt att se på bilden... Den rörde på sig baktill så pass mycket att hästen efter ett ridpass var helt hårlös under bossorna bak.

Märkligt med Prestigesadeln... Den kommer ju ned framtill mycket bättre än FBn som ska vara minst 100 grader...

det spelar ju ingen roll vad vinkeln på den nakna bommen är, eftersom man inte rider med den på det sättet. bossornas utformning påverkar vidden en hel del!

nä det har jag inte, den är aldrig omvärmd och aldrig omstoppad.... min andra 37a var lika bred..

Precis vad jag försökte säga :p Men de är inte så vida som man tror, man kan få en Bates att känna betydligt vidare om de har samma utformning på bossornas framkant som en Prestige.

Såhär ser han ut med sin Crown som han går med för tillfället, släpper helt baktill;

DSC00053.jpg

DSC00056.jpg

Får in 4 fingrar mellan sadel och häst, tycker den ser ut att ligga rätt bra i balans. Ändå svävar hela "baken" på sadeln i luften...

Senast ändrad:

Hej, en liten fråga - varför släpper sadlarna där bak? Vad beror det på? För smal, för rak mm. Ett knapplån.

Just på min häst vet jag inte varför sadlarna släpper, han är ett mysterium.

Men om en sadel släpper baktill så är det oftast för att den är för vid eller för svängd.

Liknande trådar

Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 506
Senast: ginnies
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka