Dressyrsadel till denna rygg?

Remix

Trådstartare
Ja.. Jag behöver er hjälp. Självklart ska jag ta hjälp utav sadelutprovare också men vill ha lite skinn på näsan själv.
Hästen har nu en jeremy rudge hoppsadel 16,5". Kan nog inte gå med så mycket längre sadel samtidigt som jag behöver plats för ben och lite rumpa. Alltså får dom inte vara snåla i storlekarna
Tips på passande dressyrsadlar i lägre prisklass? Den ska bara användas några få gånger i månaden. Beg. inget hinder men runt 5 max 10 är vad vi tänkt oss.

För dagen är han något omusklad då han blivit stående till och från.
rygg1_199660186.jpg

rygg-2_199660357.jpg

Orättvis bild då den sluttar lite för mycket men ni ser ju hur mycket smalare han är framtid.
rygg-3_199660680.jpg

Jag vill ha så mycket tips jag kan få :banana::bump::banana:

Sv: Dressyrsadel till denna rygg?

Aboslut ingen expert på detta, men tycker kanske det kan se ut som om M&N skulle ligga på den? De har rak bom iaf, och lite kilbossar bak. Min känsla är att de är ganska rymliga i storleken, den jag hade (har hängande) är 16" och har inte känts liten.
Inte spec bred vid manken, men har en bred god kanal hela vägen bakåt för att ge plats åt ryggraden.

2012-01-16123519.jpg

2012-01-16123508.jpg

2012-01-16123444.jpg

035-4.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Esmeralda
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 660
Senast: Mickizz
·
Utrustning Hej! Jag har ett halvblodssto som har ganska rak rygg (blir än mer rak i arbete) och rätt så hög manke. Hon är lite spolformad och...
Svar
7
· Visningar
4 245
Senast: Carraa
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 879
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar