Jag provred i Giant High (det är väl en av dom vanligaste) men dom passade inte mig alls. Jag fick inget direkt stöd i dom. Men jag har ganska korta ben dock. Fick mycket bättre stöd med Equitana. Delvis var det en stor fördel att dom gick att vinkla. Jag är kort, men har breda lår så för min del var det bra att kunna vinkla fram dom lite. Jag älskar Childeric och har haft det märket under många år, flera olika modeller. Min kropp mår bra av Childeric och alla hästar har varit nöjda också. Men...det är ju det där att dom är ju inte så lätta att ändra på. Just med bomvidd och dylikt. Sedan behövde min häst ännu bredare kanal. Childerics kanaler är breda, men tydligen inte tillräckligt. Enda nackdelen med Childeric är väl att jag upplevt att jag kommer lite i stolsits i dom, i alla modeller faktiskt. Dom är ju väldigt behagliga att sitta i, men jag sitter inte helt korrekt. Det var också det som gjorde att jag tillsist valde att börja testa andra märken. Jag testade (och ägde) flera Equipe och tycker väl jag satt lite bättre i dom, även om dom inte hade samma komfort...men däremot gillade ingen av (mina) hästar Equipe tyvärr. Sedan testade jag flera av Amerigos modeller, vilket hästen gillade, men alla modeller glappade mycket baktill oavsett bossa eller vidd eller modell, dessutom var kanalerna för trånga (tyvärr). Så därför föll valet på sadeln som vi beställde.