Dressyrsadel med v-fästen stropparna - justering?

mackan

Trådstartare
just det. en fråga jag har dålig koll på.
om man har justerbar "v-fästning" på stropparna på dressyrsadeln. Hur exakt påverkar inställningen på sadels läge/passform? är ngn vänlig själ snäll nog att förklara för mig och vad jag ska titta på när jag bedömer hur inställningen på fästningen bör vara? det är alltså fråga om en sadel där de två stropparna går som i ett v, och bakre stroppen har ett justerings spänne så det går att reglera.

:bow:

Sv: Dressyrsadel med v-fästen stropparna - justering?

Jag kan i princip inget om detta, men en sadelmakare jag hade ute pratade om att korta av den delen av v:et som är främst - för att möjligen kunna göra ngt åt att sadeln låg lite i bakvikt.
Svarar mest för att jag också är nyfiken...

Tack du vänliga själ som svarat. :D Nu har vi en ursäkt att putta upp tråden och hoppas att ngn som kan svara svarar. SÅ konstig är väl inte frågan? :confused:

Svarade min syn och erfarenhet i andra tråden.

tack du är en pärla som vanligt.

svarat i andra tråden jag också. :bow:

Vet inget, alla går ju inte heller att justera som har v-fästen.
Men jag har hört nåt om när man ska göra ena eller andra men det var kanske vad sissu sa i andra tråden? Själv minns jag inte, men det hade med att göra om sadeln gled tror jag.

Vilken tråd? Länka gärna.

Såg nu att klantiga mackan startade två:rofl::rofl:

Vill påpeka att jag startade två därför att jag först postade på vanliga utrustning och inte en människa - utom Sissu svarade. :angel:
Tänkte då att jag får posta på dressyr, då blir det garanterat svar. men det verkar vara lika tomt här! :eek: SÅÅÅ svår trodde jag inte frågan var. :D

Så vem är klantig då:o
Man får inte posta två trådar i samma ämne - forumreglerna:mad:

Liknande trådar

Dressyr just det. en fråga jag har dålig koll på dessvärre. om man har justerbar "v-fästning" på stropparna på dressyrsadeln. Hur exakt...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka