dressyrsadel med svängd bom

Emuliiaa

Trådstartare
Hej!
Precis som rubriken lyder så letar jag efter en dressyrsadel med svängd bom, och inte stora knästöd!
Vet någon här vilka märken som har svängd bom och små knästöd?
Jättetacksam för svar!

Sv: dressyrsadel med svängd bom

prestige hippo av "äldre" årsmodell. från 2002 har små knästöd.

kan inte låta bli - Röösli.

jag tycker inte dom knöstöden upplevs så stora som dom ser ut.
Dom är bara bekväma, inte klumpiga på ngt sätt.
tycker jag ser en frieser på din bild?
(Jag har röösli på min frieser)

annars en begagnad äldre stubben tristan?
dom är svängda och den äldre varianten har småååå knästöd.
en sådan har jag också haft...den va mkt bekvämare än den nyare stubben tristan.

denhär bilden har jag som avatar
25745224.jpg

du såg nog fel pga. att den var så mörk :)

till alla: tack för svaren, jag är lite inne på en county competitor, men kom gärna med mer förslag!

ahhh..gjorde nog det :-) fin häst iaf! :laugh:

annars har du ju Hubertus sadlarna.
Jag gillar dom inte alls...
men dom har ju väldigt små stöd, svängda...
jag hade en gammal hubertus och tjejen som köpte den sa att det va dom bästa sadlarna som fanns att rida i...så alla gillar ju olika :D

men leta gärna efter en PIAB!!!
åh så sköna sadlar...
svängda och mindre knästöd, men till skillnad mot hubertus så är dom iaf mjuka att rida i.

dom heter Piab.

tillverkas inte mer..men finns att köpa begagnat,,,ligger på runt 3-4.000 kanske...och mkt prisvärd. Rekomenderas! ångrar verkligen att jag sålde min jag hade.

jag är inte ett dugg förtjust i piab. Dåligt andrahandsvärde och de sadlar jag sett har varit usel kvallite på. Den ena av dem var så vriden i bommen att den vaggade snett.

Nja, Venusen har ganska stora knästöd tycker jag.
25863350.jpg

Håller annars med Stilett om Röösli. Inte särskilt stora stöd och känns definitivt inte i vägen!

om jag inte missminner mig så finns de en jaguar modell med kortare kåpor, de sadlarna ligger ju på de "flesta" hästar :) Dock går de vida modellerna åt som smör om man letar beggat!

Ja men knästöden är inte så små på den, fast inte jättestora heller i o f s.
Den är bra för hästar med kraftiga bogar!

Amerigo har ju ganska många olika modeller...

jag tycker dom upplevs små, eftersom dom är såpass låga. stöden på top dressage och leonardo är mkt större.

det är ju inte bara dimensjonen på stöden som avgör om dom är "stora" eller ej, utan hur dom är utformade och plasserade.:)

nu är ju piab ganska gamla sadlar, så att dom inte är tiptop i skicket längre kan jag tyvärr förstå. självklart är det dåligt andrahandvärde på dom, dom tillverkas ju inte längre...jag satt o tittade på annonser o man kan ju få piab för mellan 1000-4000 spänn och det tycker jag man får en bra sadeln för.
Min piab va underbar, extremt välskött visserligen.

ja, jag har ridit i county, på 2 olika hästar...och jag tycker inte om den sadeln.
(det är ju dock individuellt..) men du kan ju prova en sådan!

jag fick skritta runt lite i en (en i stallet har en) och den var skön, dock rätt hård i sätet men den sadeln var rätt gammal (MINST 15+) och denhär jag kollar på på blocket ser ut att vara i mkt bättre skick =)

Cliff Barnsby har jag till min svängda pollas rygg, med hög manke, sitter som gjuten :D

M-oaa

Liknande trådar

Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
568
Senast: sweep
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 321
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka