dressyrsadel med djuuup sits?

W

Winci

Priset är i princip irrelevant. Till min ena häst har jag en Zaldi atlanta vilket jag trivs med. Till min andra häst har jag en apaloosa hippo dressage som visserligen passar hästen men inte mig :crazy:
Ja jag ska prova ut den med hjälp av sadelutprovare MEN jag vill hitta nån sadel som passar mig annars är det rätt oviktigt om den passar hästen. Jag vill helt enkelt ha tips på sadlar med djuup sits.
[Hästen är en dansk varmblodsvallak på 172 med bred rygg men ändå hög manke. (Holsteriner blodet har slagit igenom) :love:
Jag är 175 med långa överben enligt min tränare så jag vill gräna ha långa kåpor.]
Jag vet inte hurvida denna informationen är relevant eller inte men det kan knappast skada i alla fall :idea:

edingburgh? amerigo?
jaguar? spirig?
dem trivs iaf jag i, zaldi är oxå sjukt skön :)
men det hade du ju redan...

Tackar vet du var det finns några bra affärer som de säljs i runt göteborg nånstanns?. Ska inte köpa nån sadel förrän jag sålt min ena häst. Dels på grund av pengabrist :crazy: dels på grund av att hästen som det ska passa precis är igångsatt efter skada. Men om jag hittat ett par sadlar jag trivs i kan man ju prova ut så det passar hästen :)

Jag hade en Kieffer Master innan med superdjup sits, och mycket mankfrihet. Den tycker jag du ska kolla in. Nypris tror jag ligger på runt 12 000..

Jag har en edinburg och jag har likadana ben som du skrev. den är superskön och man sitter bra i den!

Köpte min för 10 000 begagnad, kostar väl ca 15 som ny.

Hedmans häst och hund ligger ju i gbg och hon är väl utbildad sadelmakare så det är ju bra. ast jag vet inte vad hon har för märken iof.

Kieffer är ett av marknadens märken som har modeller (Lusitano Kür är den djupaste ) med djupast säte.

Zaldi Millenium är en annan.

Liknande trådar

Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 799
Senast: tuaphua
·
Utrustning bates sadeln är för svängd nu, vill ta ut en sadelutprovare men då de flesta häromkring är ganska låsta till sina egna märken så vill...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: Buck
·
Utrustning Jag har fått en Prestige Versailles 33 utprovad till mitt varmblod. Eftersom sadelutprovaren hade bara nya sadlar och ett fåtal märken...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: mustangsund
·
Utrustning Jag har en häst som inte är det minsta svår att hitta passande sadel till, skönt nog. Däremot har det varit desto svårare att hitta en...
Svar
3
· Visningar
1 011
Senast: IzeUnicorn
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat