Dressyrsadel, bred rygg

C

caroline_star

jag har en liten fråga. min häst har en ganska så bred rygg och jag har jättsvårt med att hitta en bra dressyrsadel som sitter bra. Har ni ngn bra ide på en bra sadel som skulle passa till en häst som har normal i bomvidd men som bra för hästar som är breda över ryggen..

mvh carrolainne :bump::bump:

Sv: Dressyrsadel, bred rygg

haha, jag satt o skrev en annan sak samtidigt.. såg nu när du hade skrivit att jag hade skrivit fel. Men om ni har ngt bra tips så gärna.. kan se om ja har ngn bild på henne..

Liknande trådar

Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
503
Senast: Jeps
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka