Dressyrryttartest I:2

M

__miiiaa__

Nu måste ni checka så jag förstått rätt!
Spö är ett måste, max 110 cm.
Bedömmninen sker av 2 dommare, ( det är lokal tävling )

överstrykning ;

för fram handen, ( ordentlig eftergift!) på öppna delen av volten, men är det båda eller inner handen ?
någon kannske har en film då ni ridet dethär pogrammet ?

Vad med skiljer sig mot för 'vanliga' dressyrpogram? Snälla hjälp ni som ridit detta! det är första gången jag rider ett dressyrryttar test! :D

Tips på vad jag kan tänka på?!

Sv: Dressyrryttartest I:2

Ja du måste ha spö!
Domarantalet har jag ingen koll på...
Överstrykning kan ske med båda händerna eller med bara en. Det är lättast med bara en men jag vet inte hur domarna bedömmer detta...

Tänk på att rida fina vägar och sitta så snyggt du bara nånsin kan!!! Ett stort plus är om du har hästen väl lösgjort eftersom att det spelar in i betyget "inverkan"!

Lite ot men vart ska du tävla? Du bor ju ganska nära mig så kan vara intressant att veta.. :D

tack för tipsen!

Sidpuli ; Brk! på söndag är det de det det pogrammet :p

PrinceFair ; jag har sökt lite här. Men detta var jag inte säker på , å sen så jag inte missar något!

Nu måste ni checka så jag förstått rätt!
Spö är ett måste, max 110 cm. Yes, you got that right
Bedömmninen sker av 2 domare, ( det är lokal tävling ) Jag har alltid dömts av en och jag har tävlat ryttartest hela året men det kanske är annorlunda där uppe :p

överstrykning ;

för fram handen, ( ordentlig eftergift!) på öppna delen av volten, men är det båda eller inner handen ?
Jag har alltid gjort med båda händerna. Akta så du inte länger tygeln eller lutar dig framåt bara. Händerna ska FRAM!

Vad med skiljer sig mot för 'vanliga' dressyrpogram? Snälla hjälp ni som ridit detta! det är första gången jag rider ett dressyrryttar test! :D
Bedömningen är väldigt annorlunda. Du vinner mest på att rida fina vägar, ha en bra sits (häl och skänkel är de mkt på) och allmänt göra så att det ser prydligt ut.

Tips på vad jag kan tänka på?!
Helheten. Och vägen. Lycka till!!:bump:

Jag har tävlat dressyrryttartest.

Att du ska ha spö är för att du ska visa att du kan rida med det.
Bra vägval & sitsen är det viktigaste.
Lösgjord häst & ett prydligt ekipage.

Jag vann när jag tävlade i detta. Och man måste inte ha världens finaste superduper dressyrhäst, jag red en tjock fjording :smirk:
Jag hade tur och hade den "högsta dommaren" eller vad man ska kalle det som dommare. Fick 8.5 poäng

Lycka till!

nu har vi varit! tack för lll hjälp! :bow:

8,7 blev det :D men en felridning. * klumpigt* men det var det där med vända över ridbarnan. Så 8,5 och vi vart 2a :)

Bilder? :bump: Vad innebär 8,7? Är det bra eller dåligt? Har absolut ingen koll på dessa program och deras poängsättningar. :o

inga bilder! men du kan ju kika på typ pixbox där det är bodensridklubb, dom har ngn :) men max är ju 10 så det var ju ganska bra :)

Oj, då var det ju riktigt bra, grattis! :bump: Har du några andra dressyrtävlingar inplanerade de närmsta månaderna? Ska nämligen debutera nästa månad och vi bor ju ändå i samma lilla distrikt så vi bör ju mötas någon gång ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka