Dressyrprogram i avdelning

N

Nixatrix

Idag red min ridgrupp ett dressyrprogram i avdelning, som en liten tävling mot andra grupper. Jag har aldrig hört talas om att man kan tävla i detta, men tydligen ska det vara på gång ganska stort i Sverige (allt är ju relativt...) Jag tyckte iallafall att det var kul.

Är det någon som vet lite mer om detta som kan berätta för mig hur det fungerar?

Är man ett lag som tävlar eller tävlar man mot varandra?

Gäller det att alla gör ett visst moment samtidigt eller vid en viss bokstav?

Hur fungerar det storleksmässigt? Kan en ponny och en häst tävlas tillsammans?

Upplys mig gärna!

Sv: Dressyrprogram i avdelning

Avdelninsgridning heter det och var vad jag förståt populärt förr i tiden. Maan rider som ett lag tillsammans på banan och så ska man göra allt efter varandra. Ja det ska finnas tävlingar i detta. Men jag tror att häst tävlar för sig och ponnyer för sig.

Sv: Dressyrprogram i avdelning

Tack!:)

Nu när jag sökte på 'avdelningsridning' istället för 'rida i avdelning' :idea: hittade jag några bra hemsidor att läsa mer på

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 374
Senast: Miingla
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 489
Senast: ako
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar