Dressyrponnyhingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Piglet
  • Startdatum Startdatum
P

Piglet

Vilka är era favorit Dressyrponnyhingstar?
Skriv gärna namn och ras och bilder uppskattas väldigt mycket :d

Jag uttalar mig bara om New forest...
Bland idag avelsverksamma hingstar finns bl a Jolly Roger (silver SM-97, brons-99), Willoway Golddigger, (guld SM-99) Parks Tambour(EM, NM mm för Danmark). Av dessa är det bara Parks Tambour som tävlar dressyr idag. Bilder och mer fakta finns på Svenska New forestföreningens hemsida.
Tyvärr var det ett tag sedan jag var ute på någon nationell ponnydressyrtävling, men ridponnyhingsten Vermont går väl väldigt bra, i allafdall om man läser resultatlistorna?

Hlsn Helena

Welshfantast som jag är måste jag ju säja KÖHLS CIDDEN!!! Helt fantastiskt vad den ponnyn kan röra sej! :love: :love:

//Tuttiboo

Måste hålla med om Vermont då det är en "kompis-kompis" uppfödning, annars är det welsh som gäller och då är ju Crusader inte helt fel... :angel:

Veronas Bo-gi. Leuns Veld Elegant, Speyksbosch Dancer, Lunnalyckans Tacado, Fredriksbergs Dali mm.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: Roheryn
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 371
Senast: Freazer
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 070
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar