dressyrkörning en egen gren?? hjälp måste få svar nu.vikigt

P

pepsi

Jag har tänkt att börja med körning.
Men måste man när man tävlar köra både maraton och precitionkörning?
eller kan man bara tävla i dressyrkörning? menar att man då kör ett dressyrprogram?
eller måste alla 3 monet ingå i en körtävling?

Om man måste tävla i alla moment.. måste man ha en vagn för varje eller kan man ha en och samma vagn? med svängel och så.?:confused: :crazy:

Hoppas på svar.

jag måste veta.
jätte vikigt.

Sv: dressyrkörning en egen gren?? hjälp måste få svar nu.vikigt

Du kan tävla i bara dressyren men gör det i så fall vid ett tävlingstillfälle med precision och (oftast) maraton. Du avstår i så fall från dessa moment och får bara resultat i dressyren, alltså inga fullständiga tävlingsresultat. I dressyren kör du ett dressyrprogram som vid riddressyr. Om du tävlar alla grenar måste du inte ha olika vagnar för dressyr/precision och maraton förrän vid svår klass häst. Svängel är krav vid maraton men rekomenderat vid all sorts körning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vänder jag mig till er som har tips och råd, hur får jag ihop att ta upp mitt hästliv på allvar igen och faktiskt sikta mot att tävla...
2
Svar
22
· Visningar
3 266
Senast: tara
·
Körning Funderar på att börja träna körning lite mer seriöst med mitt kallblod och ev ut på någon tävling men är helt ny inom detta så...
Svar
1
· Visningar
1 337
Senast: agtatoon
·
A
Körning Jag är lite i akut behov av hjälp. Jag blir väldigt förvirrad av allt i detta forum :confused: För några år sedan körde jag mycket på...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: Agilitynoffe
·
Hästhantering Jag blir snart tokig på detta trampandet, hoppandet och sparkandet. :crazy: Jag har en femåring, egen uppfödning, som åkt regelbundet...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 035
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025