Dressyrig vårjacka

Status
Stängd för vidare inlägg.

sommarminne

Trådstartare
Jag ligger hemma och är sjuk och tyckte promt att jag behövde en ny vårjacka:D jag vill ha en smidigt jacka för jag hatar när det känns bylsigt och klumpigt när man ska rida.
jag skulle vilja ha en som går att dra åt i midjan då jag är väldigt rak i figuren själv så ser det bättre ut och den ska vara tunn. egentligen bara vind och vattentät så att det heldre går att ta på sig en tjock tröja under om det behövs. Helst ingen luva och om det finns ska man kunna lägga in den i kragen. så kom med massa olika förslag och gärna bilder och egna erfarenheter. vad är egentligen inne nu i vår om man ska se på modet?

Sv: Dressyrig vårjacka

Åh jag vill också ha ny jacka!

Har bestämt mig för att uppdatera ridgarderoben nu till våren för att ytterligare peppa mig själv med vår igångsättning :D

haha ja men de är lite sådan jag tänker med;) men just jacka tycker jag är svårt. hittade en jättefin men den va blå och jag vill nog ha brun eller svart! svrt dedär och speciellt när man är matchningsnörd:D

Pikeur har en jättesnygg svart softshelljacka med vita detaljer. Vet dock inte vad modellen heter. Men den är jättesnygg med en super passform!

den såg superfin ut men jag är lite orolig för att jag kommer se för tjock ut i den:crazy: den va ju så himla figurnära hela vägen lixom:D

Jag har en Pikeur Aurora.. Svart med massa små detaljer på. Nätt modell

ja jag gillar den med! tycker bara att de är synd att den bara finns i grått. jag har nästan enbart brunt och beiget till hästen så den passar ju inte in. modellen är ju nästan precis så jag skulle kunna tänka mig!

haha helt sant:D priset är ju inte så farligt om man jämför med massa andra och brunt och grått kanske går att ha ihop? har nog aldrig funderat på de?:angel:

På bilden ser nyansen ut att vara ganska varm - då kan det funka riktigt bra med brunt.

ja jag tycker nästan att den ser ut att ge emot grönt och då skulle de ju funka riktigt bra. kanske kan inhandla en sådan:d frågan är ju bara vilken storlek man ska ha. tycker alltid de e svårt

nej närmsta är två timmar bort tror jag så de är ju lite värre med de. jag får väl mäta lite och se om jag kan få de att stämma;)

Det finns en på Horze som är lite snarlik den på bilden som är från hööks, men den är brun. Jag lyckas inte lägga in någon bild här, och jag vågar inte lägga in någon länk, men den finns på deras hemsida ganska långt ned om man klickar på jackor.
Heter kort jacka med skärp eller något sånt. :)

Jag var inne på h*stshopen häromdagen. Hon som stod i kassan var helt lyrisk angående en jacka de skulle inte få in i vår. Minns jag rätt var det en Catago, den skulle enligt henne ligga under tusenlappen och hon hade tydligen redan beställt en.
Hehe, ett tips bara! ;)

nu har jag hittat en jacka:D ska beställa en mountain horse skylite jacket men jag funderar på vad man ska ha för storlek? jag vill gärna kunna ha en tjockare tröja under men vill ju ändå inte att den ska va bylsig. någon som vet
om dom är normala/stora/små i storlekarna?

I MH jackorna brukar jag ta en storlek mindre om jag vill ha den lite tajtare och vill jag kunna få in en tjockare tröja så brukar jag ta min vanliga storlek:)

Men sen är det ju så svårt eftersom alla är olika byggda men där har du en liten riktlinje:)

jag ligger emellan M och L men vill gärna kunna ha en tjock tröja under så jag känner mig väldigt klyven. vill ju inte att den ska bli stor och knölig heller:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Nu när det äntligen börjar kännas som att våren är på väg plockade jag fram min tunna ridjacka bara för att konstatera att det...
Svar
15
· Visningar
1 482
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag behöver en ny jacka till hösten. Någon mjuk och smidig med "tröjkänsla" eller iaf inte stel och otymplig. Kanske softshell? Inget...
2
Svar
26
· Visningar
4 622
Senast: Ia*
·
Utrustning Här har ni en riktigt frusen människa. Jag fryser liksom innefrån och ut :D vilket gör att jag verkligen drar mig för att rida...
2
Svar
33
· Visningar
2 975
Senast: Raderad medlem 124573
·
Utrustning Hur klär ni er under det kalla vinterhalvåret när ni ska ut och rida? Jag är en väldigt lättfrusen person, och tar därför på mig...
2 3
Svar
40
· Visningar
10 374
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar