Dressyrhingst med "tjuren-Ferdinand-mentalitet"

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Betula
  • Startdatum Startdatum
Sv: Dressyrhingst med "tjuren-Ferdinand-mentalitet"

Den är helsyskon till Bocelli.

Den tar minsta tillfälle i akt att busa, så låter gruset så tar den det som en ursäkt att leka. Dock är den mycket ridbar och
tränas för GP ryttare som sagt att den här hästen är finare än hans egen GP häst när den var i samma ålder.

Senast ändrad:

Nej det är ju klart, men att flyga i luften för minsta lilla - typ att en häst går ut ur
stallet eller att någon går på gruset vid ridbanan, kallar jag inte "tjuren-Ferdinand-mentalitet". ;)

Några följdfrågor då, hur många timmar gick hästen ute? Hade den hästkompisar i hagen? Reds den ut i skogen i någon annan gångart än skritt?

Sådana saker påverkar också hur skvättig en häst är.

Den är helsyskon till Bocelli.

Den tar minsta tillfälle i akt att busa, så låter gruset så tar den det som en ursäkt att leka. Dock är den mycket ridbar och
tränas för GP ryttare som sagt att den här hästen är finare än hans egen GP häst när den var i samma ålder.

Leker den och busar? Eller är den nervig och ängslig? Du beskriver helt olika saker i dina inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi har haft schäfer (hanar) i nästan 30 år och nu när "vår" uppfödare inte längre föder upp hundar så bestämde vi ganska tidigt att det...
Svar
19
· Visningar
3 096
Senast: Soso
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 341
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 420
Senast: moonstruck
·
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 568
Senast: smulan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar