Dressyrhattar

Victovie

Trådstartare
Hur får man en dressyrhatt att glänsa så som elitens hattar gör? :D Kan man göra något
eller måste de vara tillverkade så från början?

Sv: Dressyrhattar

jag tror att det är olika sorter helt enkelt :idea:

De finaste hattarna (de som man inte ens vågar tänka på vad de kostar ) är väl gjorda i typ kaninhår

Jag tror att jag har en likadan som du, och den är väl gjord i ull (?) eller nåt sånt...

Dom som glänser så fins är Christy (tror dom heter så va) gjorda i kaninhår (stackars kanin) precis som PF sa! Kostar 2500kr

Själv har jag en Horka i ull = glänser inte!

Du kanske kan pröva att lacka den:rofl:

Men jag har en Christy's! :D O den tycker jag ser lite raggig ut i sin kaninpäls :o . Därför jag undrade om man kunde fixa på något sätt... Pälsen spretar litegranna (om man tittar närmare) lite här o där(några strån var). Svårt att platta till dem.

Skulle egentligen köpa en ull-hatt - men de hade bara en o den passade inte... Denna passade, men som sagt, låg på typ 2'5 :o , stackars både kanin och plånbok...

jasså - men det kanske finns olika modeller då? För dom jag sett har glänst ordentligt! Kanske kan finnas nått man sprejar på?

Eller så menar du ngn som glänser ännu mer än Christy´s! är du nöjd med den? Funderar på att köpa en sån om det råkar bli lite pengar över ngn gång:p Är den så där fint "uppböjd" på sidorna?

Jag har en Christy och den är då inte i ngn kaninpäls och glänser inte heller tror jag (vill iofs inte det heller - det är hästen som ska glänsa :D)
måste finnas olika modeller, tror min kostade typ 900 kanske...

Tror detta är den närmaste bilden jag har på den :p

10april032.jpg

:rofl: Jag kanske äntligen får användning för mitt hårvax som aldrig fick styr på ponnymanarna! :D

jättefin - men du har rätt den glänser inte så mycket som dom jag sett - konstigt! Dagens krumelur - får nog sova på saken:p

Jagh ar ingen aning om vilka märken som är fina och vilka som glänser mest osv :angel: , ganska dålig koll, ni får gärna lära mig lite vad som är mode :D

Jag är ganska nyfiken på om det finns något man kan sätta på eller göra med hatten så den glänser så fint :D .
Ja, jag är absolut nöjd med den, sitter bra :P. Yes, den är snyggt upphöjd på sidorna :)

:rofl: Mamma skulle döda mig om jag änns tänkte tanken att attackera den med rakhyveln, då det är hon som betalat den

Tack!:) Ja, och jag har tänkt särskilt på det sen jag såg Andreas Helgstrands hatt i närbild :D , den glänser snyggt!
Lacka låter ju som om det kan glänsa riktigt fint! :D

Tror ni hårspray skulle kunna vara ngt, eller bara förstöra hela hatten? :angel: Vet ju att hårspray får läder att glänsa så kanske...? :D

Jag har något kletigt serum som man ska ha i håret som förmodligen skulle kunna få den luddigaste och nöttaste musmattan att glänsa som en sololja-smord kropp.

Ni tror inte det funkar med diverse glansprylar? Vet att Brink och co har kört med hårspray på stövlarna för att få dem att glänsa max, kanske man kan göra nåt liknande med hatten? (inte för att jag rekomenderar spray.. men ni förstår nog vad jag menar)

trixet med hårsprayen är väl att man ska ha massor av fett på lädret först, och sen ska man ta bort alltihopa efteråt annars mår inte lädret bra
Kanske inte hatten skulle bli så glad av den behandlingen...

Det låter ju väldigt lovande om det tom får fart på en sliten musmatta :D !
Undrar bara hur mkt hatten tål? :p Tänk om man sätter på något och det inte funkar - sen får man antingen inte av det igen eller skadar hatten när det tas av? :crazy: . Ush, lite läskiga tankar

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 227
Senast: ameo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
625
Senast: Mli
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 585
Senast: Idaw83
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
729
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka