Dressyrhästar, vilka raser!?

malinsky

Trådstartare
Nyfiken på de "bästa" dressyrhästarna, vilka raser har de närmast bakom sig!? Nu tänker jag inte på typ registrerat "svenskt halvblod", "KWPN" utan Trakhener, Holsteiner, "riktigt" :angel: Svenskt halvblod, fullblod osv..

Iom att jag har en Gelderländer / Saddlebred så undrar jag förståss om det är någon häst som har detta inblandat eller rent som har lyckats hyffsat på dressyrbanorna!?

Sååå, någon som har koll på vad som finns bakom Salinero, Briar och alla andra duktiga hästar...?

Sv: Dressyrhästar, vilka raser!?

Kan börja.. Just Micky är Trakehner genom sin otroligt vackra far Michelangelo, på mödernet hittar jag Gelderländer!! :banana: (my kind of horse)

Rusty var väl oxå trakhener har jag för mig?? Iallfall från Lettland och där är ju rasen väldigt vanlig iallafal. Briar är ju svhbl, Salinero, Brentina mfl är väl hannoveranare liksom många av dom absolut bästa dressyrhästarna är.

Lebrozo skrev:
Vad är KWPN??

KWPN (Koninklijk Warmbloed Paardenstambock Nederland) är där holländska varmblodshästarna registreras, såsom våra hästar registreras i ASVH även om det är inkorsningar av hannoveranare, trakehner osv.. dock ska det vara godkända inkorsningar av raser.. så min häst tex är KWPN, men han är Gelderländer och Saddlebred!

Hannovanare är en känd dressyrhäst! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka