Dressyrhäst ?

corzette

Trådstartare
Vet inte heller om detta e rätt "forum" men men den blir väl flyttad annars :)

Jo detta är min åring (nästan på dagen ett år) och tyvärr e detta den bästa bilden jag fick till... Vad tycker ni om typen ? (svenskt halvblod e Nactus - Burggraf).

4578.jpg

Tror ni han får behålla sin långa fina hals (jag tycker den e lång iaf :) )... Har visserligen haft några egna uppfödningar men nu går han i en hage full av korsningar och har svårt att få fram ur minnet om han ser "bra" ut i jämförelse med de andra...

Jag är i valet å kvalet om jag ska visa han som ettåring eller om jag ska vänta till nästa år... Hade tänkt behålla han så länge de inte säger "usch vilken oduglig häst" :D Men som sagt allra längst till efter 2årsvisningen då man ju mer med "säkerhet" kan säga hur de kommer se ut ("typ")... Nactus har ju ingen godkänd son än å jag e ju inte mer än människa och lever på det lilla "hopp" som kan tänkas finnas om min sötnos :)

Sv: Dressyrhäst ?

Åhh så fin!! :love: exteriören lämnar jag till någon annan.. men har ser ju ut att va "född i uppförsbacke" och det e ju bra.. :)

asså de växer ju om varannat... först baken, sen fram, sen baken osv... så en åring som e "i uppförsbacke" är förmodligen bara i en växtperiod :)

Jo jag vet.. Han har faktiskt varit "ganska" jämn hela tiden...

Det jag mer undra e vad folk tror om halsansättning eller kors mm ... Svårt att säga kanske på en bild där han går...

det fottot längst upp ? Den hästen som är halv där . Va heter den`?

Det är hans lekkamrat "Garant" e Arab u korsninsgsto.
Det är alltså åxå en ettåring...

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 646
Senast: hastflicka
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 824
Senast: Görel
·
Avel Jag ska försöka hålla det här så kort som möjligt. Jag bestlutade mig för att ta föl på mitt sto då hon inte riktigt passade i de...
Svar
14
· Visningar
3 432

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka