dressyrflatback

Mearas

Trådstartare
Letar efter en dressyrsadel i flatbackmodell men har inte hittat en endaste.
Det närmaste som jag hittat är kentaur kari special... en islandssadel
Vad tror ni om den förresten?
Ska höra med Agersta i morgon och fråga lite mer om den.

kentaur_kari_exclusive_beskuren_lagupplost.jpg

Sv: dressyrflatback

Butet har en flatback, inte mkt till dressyrsadel men det är faktiskt en dressyrsadel.
annars har Luc Childerique flatback oxå.

sm_AT.jpg

Amerigo classic.

PM:a nanni för mer info om Amerigo sadlarna, hon e expert :D :bow:

Ja, dessvärre kostar alla ovan nämnda sadlar 25'+ tyvärr Tack för info dock :)
Kanske kan man få tag på ngn begagnad dock.
Ska kolla in amerigos hemsida.

Jag har hittat massvis med sadlar beg, min butet o jaguar är begagnade så det skriker om det :D men dom fyller sin funktion och ligger super på hästen.
hade även en Childerique på g för "bara" 13'000,- så det går att hitta ;) om du är intresserad av Butet (16" o normal bom, vilket inte så många förutom jag är :p ) kan du PM'a mig

Alltså nu har jag hittat den perfekta sadeln amerigo ccdj 17½ +3 som klipp och skuren för min breda häst... Begagagnad som ridin har hemma.
Vad tror den går på?
Måste ringa imorgon och höra efter.

Tusen tack för tipsen!

Förresten vad tror du om kentaur kari
Kolla in den på agersta.se (kolla url på bilden jag la in)

Griffin Haflinger/Cob är flatback och dressyrsadel, väl värd sina pengar! Tyvärr lite dåligt om plats för hög manke...

De har en billigare variant också, samma utformande och anatomiska uppbyggnad men har inte det super exklusiva lädret som amerigon har.
Den heter Spirit, och kostar typ 12tusen.

Om du bor i Stockholm och vill få tag i henne som har hand om oss här kan du testa mobilen. Men hon sa till mig att hon snart ska på semester. Och är då lättast att få tag på per mail.

CCDJ:n är jättebekväm. Jag red regelbundet i den ett tag.
Vad den kan tänkas kosta beror ju helt på vilket skick den är i, årsmodell etc.

Equipe fälttävlan dressyr och Island CC ör flatbacks. Jättebekväma, passar rak-något något svängd rygg , ganska låg manke och kort rygg. Dock är tyngdpunkten lång fram i sätet så jag satt jättekonstigt i dom... Kostade typ 19 men då kan man byta bom om hästen växer ur den.... Annars finns Arabian showring, kostar runt 13-15.
www.landrsaddles.com

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 216
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 530
Senast: Fiorano
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23