Dressyren på avelschampionatet

Fiorano

Trådstartare
Någon som är där? Vad tycker ni om hästarna och har ni favoriter/mindre favoriter:)? De sänder även på web-tv!

Sv: Dressyren på avelschampionatet

Femåringarna:

Underbara hästar var Dixiland, Carlton Hill, Faustino, Rausing och Sohn Der Sonne. Sistnämnda var absolut bäst men vände och sprang efter första hälsningen - kanske inte den bästa starten, men den är ju galen också :angel:

Försökte kolla web-tv men de var kass kvalitet så jag gav upp.:mad: Min favorit sen Falsterbo Rausing :love: gjorde ju bra ifrån sig.

Femåringarna:

Underbara hästar var Dixiland, Carlton Hill, Faustino, Rausing och Sohn Der Sonne. Sistnämnda var absolut bäst men vände och sprang efter första hälsningen - kanske inte den bästa starten, men den är ju galen också :angel:

Men vad det därför den fick så dåliga poäng, eller hände mer saker? Hur löd omdömena?

Nja, som sagt den gjorde en helomvändning i starten och hoppade runt och hade sig, men sedan fick hon runt den i ett ganska bra program. Den var lite ostadig och slog sig fri en gång samt gjorde motsattsen och droppade näsan/bet sig i bogen en gång vilket sänkte betyget på lösgjordheten.

Sen var den väldigt spänd i skritten, gnäggade och hade sig. Domarna var övertygade om att det skulle bli en riktigt bra häst av den i alla fall ;) (det är jag med)

Men en häst som inte kan uppföra sig inne på banan känns inte som ett superframtidsämne egentligen. Han har säkert fantastiska kvalitéer, men jag själv tycker det är en väldans dålig egenskap att han är dels så spänd dels så opåverkbar som han är. Med stor sannolikhet skulle han vara bättre som valack...

Jag var där på fyraårsfinalen förra året och såg SdS lilla uppvisning då. Håller väl med om att det inte är jättelovande när hästen är så himla stissig och "har annat för sig", missförstå mig inte -jag tycker att den är jättefin och talangfull men det gäller ju att ha huvudet (hans huvud) med sig om man ska kunna prestera också.

Det är jag med övertygad om. Såg honom som 4-åring när han tyvärr spökade bort sej. Tror det är något som kommer växa bort tillslut, han är ju bara fem år o hingst, han har tid på sej att mogna. Han är i vilket fall grymt fin!

Vad det han som stegrade ut sig från dressyrbanan på Falsterbo och drog med sig staketet eller som inte kom in på banan kanske det var?

Han var med på samma tävling som jag var på för några veckor sen. UR SNYGG. Då fick de till ett riktigt fint program (LA:1) men dock inne på framridningen verkade den va som en tickande bomb :angel: Hon hade fullt sjå med att hålla honom i schack bland alla ston :P

Dagens ljuspunkt: Sohn der Sonne, hoppas bara att han spänner av tills omg II.
Dagens besvikelse: Att Tabasco tydligen är struken från finalen.

Tack så mycket för klippen!

Jag är dock inte medlem i SdS hederskör. Tycker han fick alldeles för höga poäng. Ffa på lösgjordheten. Tyckte han gick i princip bara på spänning och precis som speakern sa så hamnar han i nån form av balanstrav där han inte ser påverkbar ut. Han är konstant bakom lod och inte framme till handen. Och detta är verkligen inte en kritik till ryttaren! Hon är superskicklig och utan en så skicklig ryttare hade han aldrig ens kommit in på banan:p. Problemet för mig är att när inte ens en så skicklig ryttare kan få hästen ridbar på banan-vem kan då göra det? Han bjuder ju inte själv till för fem öre.

Filmerna bråkar med mej :( får prova på jobbet imorgon. Jag som så gärna ville se :cry:

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 123
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Discovery är sändande TV-bolag för OS i Paris och nu är det klart vilka expertkommentatorerna blir för hoppning, dressyr och fälttävlan.
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Favoriten San Moteur floppade i SM. Nu kommer förklaringen. Han hade en infektion i kroppen. Nu svarar ägaren och uppfödaren på kritiken...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel och hästen Touchdown följde upp onsdagens andraplats med att vinna i världscupfinalen i dressyrens fria program. Den...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst