Dressyr OS på Webben! Dagens tider och startlistor!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyr OS på Webben! Dagens tider och startlistor!

Jag ska maila Albert Svanberg och fråga VARFÖR dressyren får så liten plats i TV rutan trots att det är en sådan stor sport här i Sverige.

:

Men det förstår du väl, det är för att dressyr är:
1. En snobbsport
2. En tjejsport
3. Ej fastställt om det är en sport överhuvudtaget

:)

:angel:

hur var det i brottningen?

och VARFÖR börjar det inte på svt???

Total domarskandal! Ara var borta från början i semin bara för han råkar vara svensk :mad: . Verkar som varenda domare i världen har något emot Sverige i OS... Ara blev förresten fråntagen bronset idag pga hans agerande på prisutdelningen. Jag tyckte han gjorde helt rätt.

Ara :bow:

kl

Alltså nu får dressyren sätta igång snart! :mad:

Jag har redan smäckt i mig hela min Ben and Jerrys :cry: :angel:

1) Fel, det är en perfektionist sport :p
2) Fel, om du kollar på eliten är det inte en tjejsport :rofl:
3) Joda enligt oss :p

jo får hoppas det men är tveksam... :crazy:

så dåligt, hur många ryttare går det på en tennisspelare här i sverige? 10? 50?? hoppas schweitz vinner.

3. Ej fastställt om det är en sport överhuvudtaget

Jag satt och tittade på några som stod som fån och glodde upp emot en grå himmel. Sen sa det pang någonstans och det kom röd rök i luften. Sen skrek någon och fick en guldmedalj. Va i hel*ete va det då??? Ska man inte bli lite svettig i en sport?

så dåligt, hur många ryttare går det på en tennisspelare här i sverige? 10? 50?? hoppas schweitz vinner.

Fast det där tycker jag är lite tråkigt, när vi i tennis äntligen nått en framgång efter mycket tröghet.
Sveriges tennis skulle må bra av en seger tror jag.

Fast jag förstår att de visar tennisen framför ridsporten, det är trots allt en final där SVERIGE har chans på guldet och let's face it vi har inte en chans i helvetet på en medalj i dressyr.

Tur att man inte gillar segling där visar de överhuvudtaget ingenting.

Jag satt och tittade på några som stod som fån och glodde upp emot en grå himmel. Sen sa det pang någonstans och det kom röd rök i luften. Sen skrek någon och fick en guldmedalj. Va i hel*ete va det då??? Ska man inte bli lite svettig i en sport?

:rofl::rofl::rofl:

Det undrar jag också! Någon som förstår tyska? :angel:

Han pratade rätt mycket om Briar, att han varit med länge och så, hans stam, vad Jan Brink sagt om honom. Om ritten så tyckte han att ha missade i piafferna, de blev lite fram-och-tillbaka, och att det mesta var helt ok (6-7 poäng), och att det mellan varven, framförallt i passagerna, blänkte till. Men lite slätstruket, han var inte överraskad över poängen.

var kan man höra komentatorer på tyska?

Fast jag förstår att de visar tennisen framför ridsporten, det är trots allt en final där SVERIGE har chans på guldet och let's face it vi har inte en chans i helvetet på en medalj i dressyr.

Heh, ja, verkligen. Kan inte vara lätt att vara ett fan av segling direkt...

Han pratade rätt mycket om Briar, att han varit med länge och så, hans stam, vad Jan Brink sagt om honom. Om ritten så tyckte han att ha missade i piafferna, de blev lite fram-och-tillbaka, och att det mesta var helt ok (6-7 poäng), och att det mellan varven, framförallt i passagerna, blänkte till. Men lite slätstruket, han var inte överraskad över poängen.

Tusen tack! :bow:

:bow:

Precis min tanke. Jag har väntat på det här hela dagen. Beslutade mig för att inte rida idag för att jag skulle hinna se dressyren och så är det bara tennis i rutan. Jag är så sur!!!:devil:

[/QUOTE]

Visst visar de segling. I alla fall enligt tv tablåerna. (fast det är ju inte jag intresserad av)

Jag kan hålla med iof, fantastiskt kul att det går bra för dessa gossar. Dessutom fick de lite extra folk som tittar, (vi som väntar på dressyren )
Jag efterlyser dock en förklaring på alla breakar, tie break, break o siffrorna ändras men de slutar aldrig spela.
Men hur länge tar alla set de ska spela? jag vill då verkligen inte riskera att missa dressyren och jag skulle behöva ut i stallet o mocka....

Nån som vet vad det är för stam på Ravel?

Vad enkelt det såg ut helt plötsligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka