Dressyr med mugg.

H

HoppFantasten

Jag ska ev. åka på en dressyr clear round om 2v. står som reserv.
Tänkte bara höra, min pålla har mugg på ett ben, men det borde inte spela någon roll eller?

Jag vet dum fråga! Men hoppas på ett vänligt svar iallafall. :angel:

Sv: Dressyr med mugg.

Det är bara du som kan avgöra det. :idea:

Det beror ju på hur mycket mugg hästen har och om den har ont av det. Min gamla hade mugg nästan hela vinterhalvåret, varje vinter. (Om det inte var en snöig torr vinter ;) ) Och hon hade inte ont av det. Men då hade hon inte speciellt mycket mugg heller, en yta på kanske 1-2 cm2.

Vissa hästar är känsligare och blir direkt halta av kraftig mugg, och allt därimellan. :idea:

Okej, nej jag kan rida som vanligt och så, det är rätt fint nu, tvättar det varje dag och så..
Jag tänkte mest ifall det fanns några regler som sa att jag inte fick delta.. :o

Hästen ska ju vara i tävlingsskick. Så har den inte ont av det så kan ingen säga något. (Eller så länge du inte använder kortison preparat eller annat dopingsklassat)

Okej vad bra! :)
Tack för svaret.. hoppas vi med kommer med nu :bump:

Jag har varit med om att en ponny i det stall där jag då hade hästen kom tillbaka från en dressyrtävling utan att ha fått starta på grund av att hästen hade mugg. Men när jag tittade på hästen så förstod jag varför, muggen var alldeles sårig. Jag tycker nog att de inte borde ha åkt iväg över huvud taget, men det var mycket mugg..

Hm okej, min har bara litegrann på ett ben ( det vita såklart :smirk: ), men det ser riktigt fint ut nu.. bara de inte tror att hästen är smutsig haha :p

Liknande trådar

Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
710
Senast: Tuvstarr
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 693
Senast: Amha
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 269

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat