Dressyr för tränare?

Sv: Dressyr för tränare?

Hur ofta rider du för instruktör?
Varierar, nån period i sommar/höstas red jag en gång i veckan (mkt ofta enligt mig :D ), annars en gång i månaden, perioder längre uppehåll.

Hur lång är lektionen?
1 timme för båda två. Tiden brukar räcka perfekt.

Vad kostar det per lektion?
För J.A. kostar det mellan 250-300 beroende på om vi kör till henne eller hon till oss. För M.T. kostar det 500+moms (=620 tror jag)

Vilken nivå är din tränare på?
Johanna A. har 2 döttrar på internationell resp. nationell nivå i dressyr, känner Jan Brink, Minna Telde och Kyra Kyrklund. B-tränare m.m. Hon som rekommenderade mig vidare till Minna Telde med min storhäst så jag tränar även för henne sen lite mer än ett år tillbaka ungefär. Och Minna Telde känner ni nog alla till antar jag ;)

Senast ändrad:

Vanligen 6 dagar i veckan, 1-3 pass om dagen (varav ett med min, resten på hans hästar eller skolhästar). Men det varierar ganska kraftigt.

Hur lång är lektionen?
30-60 minuter

200 Euro i månaden för fem privatlektioner i veckan, resten varierar i pris.

Berufsreiter FN (beridare), tävlat svår klass i hopp och dressyr, ridit upp till skolsprången.

Hur ofta rider du för instruktör? För P rider jag i regel varje veckan men ibland går det både två och tre veckor i mellan. För D rider jag när han är i Sverige, vilket brukar vara vid 3 tillfällen per år tror jag.

Hur lång är lektionen? En speciell tid avsatt, t.ex. alltid 30 min, eller slutar ni när det känns bra? 1 h är satt för båda. Kan bli mer eller mindre...

Vad kostar det per lektion? Förutsatt att det är privatlektion där instruktören bara har dig och din häst. P=200 kr D=600 kr

P= C-tränare
D= Fransk beridare sedan 25 år och tränar folk runt i hela Europa.

1 gång i veckan
Hur lång är lektionen? En speciell tid avsatt, t.ex. alltid 30 min, eller slutar ni när det känns bra?

45min och hästen skall vara iaf framskrittad. Slutar tidigare/senare om det krävs, men är flera grupper så det ska ju helst inte gå över på deras tid

Vad kostar det per lektion? Förutsatt att det är privatlektion där instruktören bara har dig och din häst.
privatlektion där vi är 2 i varje grupp och kostar 175kr/pers

Föder upp/säljer/visa hingstar och är beridare på bollerup, har inte riktig koll på tävling osv men han är mkt duktig och huvudsaken är att jag lär mig ngt.

Hur ofta rider du för instruktör? Försöker att träna 1ggn/vecka.
Hur lång är lektionen? En speciell tid avsatt, t.ex. alltid 30 min, eller slutar ni när det känns bra? Mellan 30-60min, varierar med hur det går osv.

Vad kostar det per lektion? Förutsatt att det är privatlektion där instruktören bara har dig och din häst. Igenting, tar hennes in&utsläpp på helgerna ist vi står i samma stall alltså :p

Vilken nivå är din tränare på? Alltså vilken utbildning och vilka meriter denne har? Har faktiskt inte frågat vilken nivå ligger du på, men vet att hon tävlat höga nivåer och mycket. (ska fråga nån dag)

Hur ofta rider du för instruktör? ca 1 ggn/vecka

Hur lång är lektionen? 45 min men ibland längre

Vad kostar det per lektion? Förutsatt att det är privatlektion där instruktören bara har dig och din häst. 250 kr

Vilken nivå är din tränare på? Alltså vilken utbildning och vilka meriter denne har? hon är c-tränare i af. tävla sm på ponny i fält o tränat sm ekipage i dressyr. tävlingar har jag faktiskt inte så stor koll på :p

Senast ändrad av en moderator:

Dressyrtränaren kommer en gång i månaden.

Hur lång är lektionen?
Den ska vara 30 minuter, men blir alltid längre. :D

Hon tar 300 kr och sen betalar jag 50 kr i ridhusavgift.

Hon har ridit VM med medalj och OS, så hon vet vad hon pratar om. :D

Jag hittade ingen liknande tråd så jag Hur ofta rider du för instruktör?
En gång i veckan min vanliga tränare och helgkurs en-två ggr per termin för en annan

Hur lång är lektionen?
En halvtimme. Det händer att vi håller på kortare eller längre iallfall för veckotränaren, på kurserna är det så pass många ekipage att det inte går att dra över annat än i absoluta undantagsfall men det brukar inte behövas heller, både jag och hästen brukar var rätt nöjda att få vila efter 30 minuter :).

Veckotränaren 250 kr och den jag rider kurs för 270kr

C- respektive B-tränare

Vill ha någonting att jämföra med ;)

1010101010101

Det går i vågor, men jag försöker rida en gång i veckan eller varannan vecka. Eftersom jag rider ute så påverkar vädret, så i vinter har det blivit när underlaget tillåtit vettig ridning på banan.

Hur lång är lektionen?
1 timme ska den vara, men vi slutar när det går bra. Oftast blir det ganska exakt en timme, men vi nöter inte i onödan om det funkar, eller om hästen uppenbart är alltför trött. Sen kan hon ibland stå och snacka en kvart efteråt, om allt möjligt, men framförallt om vad som gått bra och dåligt, vad vi ska träna på, tänka på till nästa träning/tävling osv.

220 kr, men då är 120 kr milersättning för att hon kör ut. Det är helt underbart, för betalade jag 250 kr och körde iväg!

Hon har vad jag vet ingen formell utbildning, men hon har gått rätt mycket kurser och har stor erfarenhet. Var själv lite skeptisk av den anledningen (ingen tränarutbildning) i början, men det fick jag äta upp. Hon är kanonbra, pedagogisk och jätte-engagerad, och det har hänt mycket mer med min ridning med min nuvarande häst sen jag började rida för henne än vad det gjorde innan när jag red för B- respektive C-tränare, och dessutom betalade mycket mer.. Framförallt tycker hon att det är lönt att lägga ner tid på mig och min 20 år gamla fjordhäst, och det betyder allt! En engagerad tränare och tillsammans kan vi flytta berg (och även envisa fjordingar.. ;) )!
Jag är såå glad att jag äntligen hittat rätt! :banana:

Senast ändrad:

Hur ofta rider du för instruktör? 4 kurser per år med ca 4 - 6 lektioner beroende på min ekonomi.

Hur lång är lektionen? 60 minuter, med teoripauser.

Vad kostar det per lektion? Förutsatt att det är privatlektion där instruktören bara har dig och din häst. 600 kr

Han behäskar rörelserna till svår dressyr, tävlar inte men tränar och utbildar hästar och ekipage runt om i europa som är på en nivå alltifrån lätt klass till GP. Han är en otrolig pedagog och får fram det bästa ur ekipagen.

4dagar i veckan:smirk:

Hur lång är lektionen? En speciell tid avsatt, t.ex. alltid 30 min, eller slutar ni när det känns bra?
Varje lektion är 1timma ibland lite längre

Vad kostar det per lektion? Förutsatt att det är privatlektion där instruktören bara har dig och din häst.

600/vecka
Vilken nivå är din tränare på? Alltså vilken utbildning och vilka meriter denne har?

utbildad ridinstruktör på strömsholm hon har tävlat på elitnivå:crazy: Hon är värkligen kanon:D

en gång i veckan

Hur lång är lektionen? ca. 50 min, men går det inte bar så kör vi tills det funkar

Vad kostar det per lektion? 650/50 min

Vilken nivå är din tränare på? Hon är utbildad ridinstruktör på strömsholm, har tävlat upp till och med svår klass innan hennes häst blev sjuk och fick avlivas... nu har hon en unghäst att jobba med medans hon tävlar andras hästar i de högre klasserna

jag tycker att hon är helt :love::love: hon passar både mig och hästen jättebra och är alltid lugn och metodisk. skulle nog inte klara mig utan henne.

Varierar, nån period i sommar/höstas red jag en gång i veckan (mkt ofta enligt mig :D ), annars en gång i månaden, perioder längre uppehåll.

Hur lång är lektionen?
1 timme för båda två. Tiden brukar räcka perfekt.

För J.A. kostar det mellan 250-300 beroende på om vi kör till henne eller hon till oss. För M.T. kostar det 500+moms (=620 tror jag)

Johanna A. har 2 döttrar på internationell resp. nationell nivå i dressyr, känner Jan Brink, Minna Telde och Kyra Kyrklund. B-tränare m.m. Hon som rekommenderade mig vidare till Minna Telde med min storhäst så jag tränar även för henne sen lite mer än ett år tillbaka ungefär. Och Minna Telde känner ni nog alla till antar jag ;)
Din lyllos! jag vill OCKSÅ rida för minna! jag träffade henne en gång, jag red på samma klubb som hon är uppväxt på och så kom hon och hälsade på en gång och hade riduppvisning. jättetrevlig. men det är klart, jag har ju en bit kvar innan jag är på din nivå... men en dag så!

2 ggr i månaden oftast

Hur lång är lektionen?
30 min

200 kr

Huuh! vilken svår fråga. Msv skulle jag tro, för hon ÄR duktig.

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 672
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka