Dregelmisse?

Sastra

Trådstartare
En av mina katter har börjat dregla ur ena mungipan. Det är inget som jag har märkt av att han har gjort förut men idag är han blöt ända ner på hakan. Kan det vara något med tänderna? Han äter med lika god aptit som vanligt. Eller är det helt enkelt något som vissa katter gör när de ligger och myser?

edit: och rubriken stavade jag fel också :p Fort och fel.. ;)

Senast ändrad:
Sv: Dregelmisse?

Många dregglar när dom är gosiga. Yoga får en stor droppe på nosen, ju större desto gosigare brukar jag säga :D

Vissa katter gosdregglar, men är det något han börjat med nu hade jag kollat tänderna. Tuggar han lika mycket på båda sidor? Vid tex rotspetsabcess ser man ofta inga yttre tecken förrän bölden är så stor att den tränger ut genom huden eller katten har så ont så den helt slutar äta.

svarar båda:
Tack för svar!
Jag hade ju hoppats på att det skulle vara gosdreggel, men jag har inte märkt av att han gjort det förut, åtminstone inte så här mycket. :confused:

Det var min tanke också, att det skulle vara tänderna, så jag har kikat efter så gott det går, det är en ganska skygg och ängslig kisse vi har att göra med och inte ens matte vågar han lita på helt och hållet än. :crazy: En annan teori är att han mår illa och att det är därför han dregglar, men allmäntillståndet verkar inte påverkat. Jag ska kika på hur han äter och försöka hålla lite koll.

Hej
min ena katt började dreggla en kväll och jag blev så klar orolig. det bara rann om henne. ringde vetrinären och hon sa att så länge katten åt och tvättade sig och drack var det inte akut. troligtvis var det något som låg kavar i halsen som ett hårstrå eller ett grässtrå. ett par dagar senare försvann det och har inte kommit tillbaka

jag satt med min kompis katt i knät, när han gick så lämnade han efter sig 2 stora fina dreggel pölar på min tröja :smirk:

Vad konstigt!
Hoppas att det löser sig och inte är nåt allvarligt, men det låter ju lite konstigt om h*n inte har kel-dreglat innan..

Lycka till med missen din!

Tack!
Jag är orolig för honom. Igår och idag har han varit precis som vanligt, spunnit, ätit, druckit, busat. Och dregglat :crazy: Men jag har hört att ibland "rosslar" han till mitt i spinnandet och sväljer, som om han hade haft en massa slem i halsen. Och nu i kväll tycker jag att han visar mindre intresse för maten än vanligt (det KAN i och för sig vara Inbillning Av Orolig Matte). Men han sitter här bredvid mig och tvättar sig och spinner och verkar må gott. Och just nu dregglar han inte heller.
Hur som helst ringer vi vår veterinär i morgon och hör vad han har att säga. Usch, jag VILL verkligen inte behöva ta honom till veterinären. :( Det är som sagt en lite ängslig misse vi har att göra med och han tycker INTE om att bli fasthållen och jag vill inte utsätta honom för att behöva åka iväg och bli undersökt. Behövs det så behövs det och det är ju inget mer med det, men tänk om allt förtroende han fått för mig och sin husse blir förstört? :(

Senast ändrad:

Uppdatering:
Vi fick komma till veterinären på en gång i går morse, hade tur, de hade ett återbud. Virus, sa veterinären och gav oss recept på antiinflamatoriska droppar till missarna, eftersom Julius säkerligen kommer att få en släng han också.
"Är det farligt?" undrade jag.
"Inte nu", blev svaret :crazy:
Men de äter och dricker och gosar och busar så... lite mer dämpade är de väl men inget som märks jättetydligt.
Augustus var SÅ duktig inne hos veterinären. Eller ja, han var väl paralyserad av skräck, stackaren. :( Kröp ihop i min famn, kissen som man aldrig får ta upp!
Så till problemet. Kissen Som Man Inte Får Hålla Fast ska ju ha droppar. Så just nu är han RÄDD för sin matte :crazy: :cry: Usch så hemskt det känns när han går undan och är rädd när jag kommer och ska klappa!
Bara tre dagar till... undrar när jag får komma i närheten igen?

Många katter dregglar när de myser. Ffa äldre katter har jag märkt. Vi har en misse i stallet (gammelkatten) som verkligen dregglar floder. Det går ungefär 2 sekunder mellan dropparna. Det bara rinner ur munnen på han.. :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 595
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 703
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar