Drar ner huvudet vid ridning

Tättran

Trådstartare
Hur ska man komma tillrätta med en häst som bara drar ner huvudet när man rider.Han är otroligt stark. Kom med bra tips ,så blir jag glad.

Sv: Drar ner huvudet vid ridning

Nu vet jag ju inte riktigt när under ridningen han drar ner huvudet. Men ökad drivning brukar få hästen att lyfta på huvudet.

Nu vet inte jag om det är att rekommendera men en vän till mig har en unghäst som gärna drar ner huvudet mellan benen, och hon löste det med ett bett med hävstångseffekt, vet inte vilket.. Antar stångbett eller pessoabett...

Lite tips
*Höj handen, lätta, rid framåt (se till att behälla mjuk hand)
*Sitt emot, driv
*Rid ihop hästen
*Halvhalter
Kontakta din tränare för dem bästa tipsen ;)
MVH Elin

Oftast så räcker det med mer skänkel!

Fick rådet av en tränare att driva, och så fort man får eftergift från hästen måste man ge efter. Självklart, men med denna typen häst ännu viktigare. Det har hjälpt att aldrig ge sig in i ngt slags dragkamp.

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
859
Senast: TinyWiny
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
2 007
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
2 046
Senast: Bowman
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 592
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31