Drar luft med hjälp av tex grimskaft

Sv: Drar luft med hjälp av tex grimskaft

Det är väl svårt att eg veta men jag har för mig att man studerat hästar med beteendestörningar. Min erfarenhet säger i vart fall att det inte smittar.

:) Jag gissar att han trivs i sin flock, mamma, lillasyster och våran d-ponny som han följer som en skugga de står och kliar varandra och leker, han är ensam grabb, tror han började när han blev kastrerad vid 1,5 års ålder.
Det låter ordentligt ur hans strupe att han drar men han är aldrig dålig i magen, rör aldrig krubbor eller stolpar för att dra.

Kan det helt enkelt vara ett uttryck för frustration över att stå uppbunden då? Eller att han vill komma iväg NU, och göra något roligt? :)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 046
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 789
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Varning för långt inlägg: I somras gick min 11-åriga valack ihop med ett 4-årigt sto på sommarbete. I början gick han mest undan när hon...
Svar
14
· Visningar
2 287
Hästhantering Min häst har personlighetsförändrats? Varning för långt inlägg Under det dåliga betet 2018 blev min häst på slutet arg när jag gick...
Svar
3
· Visningar
1 415
Senast: Vinur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka