Göta petter vilken arbets/maskinkostnad! Ta in fler offerter.
Jag förstår att det är lite knivigt och att man får passa sig med stöttning osv. Röjer man i/vid grunden kan ju hela huset sätta sig. MEN. Dyrt ändå.
Materialet med. Nu utgår jag ifrån att priset är med moms, men det är dyrt ändå. Om du går in på ett byggföretag och väljer dränering, så får du fram materialet som kommer att användas som isodrän, spärr, rör, fyllnadsmaterial osv. Jag brukar dessutom få min snickares rabatt, mellan 15-20 %, beroende på vad jag köper.
Så be att få offert med och utan material och med materialet specificerat.
Man vågar ju inte tänka på vad de skulle ta per kvadrat att lägga om tak eller måla! :O Vilket tar mycket längre tid att göra, i vilket fall i min värld.
Finns kostnadsguiden kvar, kan du gå in och kika där med.
För en udda jämförelse, men som innehåller grävning.
Jag slog omkull en tvåplans ladugård på ca 180 kvadrat. Lejde in firma och det gick på runt 30 + moms. För total rivning, och deponi. Det tycker jag var ett mer skäligt pris. Det tog knappt 2 dagar och var två gubbar, en grävmaskin och lastbil.
De behövde dock inte forsla bort takpannorna, de var redan borta (sålde dem för sig).
Men som sagt, det beror ju på var man bor också. Stockholm är ju i en klass för sig har jag förstått.