Dränageslang som lossnat!

F

Filippahallondoft

Min lille gris(alltså marsvinet) fick en dränageslang inopererad i tisdags eftersom han har en varböld på hakan. Nu idag så lossnade den och jag undrar om det är "farligt"? Jag har telefontid med veterinären imorgon och tänker då be om en tid så de kan kolla på det. Jag tvättar nu såret med koksaltlösning och har nystädad bur med handduk i så han inte får spån i såret. Kan jag vänta till imorgon med att åka in?

Sv: Dränageslang som lossnat!

En dränslang brukar sitta 3-5 dagar beroende på hur mycket det soppar. Om den lossnar i förtid så är det inte farligt, men det finns risk för att bölden fyller på igen om sekretet inte kan rinna ut.

Sv: Dränageslang som lossnat!

Tack för svaret, veterinären ringde idag och sa som du att det inte är någon fara sålänge kletet kan klämmas ur. Skönt!

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Däggdjur Bakgrund: 2 hanar nu 3 år flyttade hit i somras som sällskap åt vår nu 2 åriga hane,eftersom han gått ensam sedan vi tog över honom i...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: oz_joj
·
Hästvård Jag är fruktansvärt missnöjd med "min" veterinärs insats på min häst och överväger starkt att bestrida fakturan då denna egentligen...
Svar
16
· Visningar
5 808
Senast: Sar24BB66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama