Dräktigt sto sur på hästkompis

T

_tinna

Är detta vanligt? Jag har ett dräktigt sto som ska föla i maj och ett b-ponny sto. Jag kan inte säga att de har varit bästisar innan men nu har det gått så långt att vi måste ha de i olika hagar. Det dräktiga stoet biter, sparkar och skuffar undan ponnyn hela tiden. Och i stallet har de boxarna brevid varandra då slår och sparkar den stora hästen i väggen. Mot mig och mina döttrar är hon hur go som helst och det går bra att rida henne. Men jag tycker synd om b-ponnyn. (Hon har haft ett föl tidigare innan vi blev ägare till henne)

Sv: Dräktigt sto sur på hästkompis

Mina damer blir annorlunda under dräktigheten. Den ena blir mer aggressiv och en annan slutar vara aggressiv och går undan istället. Vad jag förstått så är det ganska vanligt att de får lite personlighetsförändringar under dräktigheten.

/M

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 681
Senast: AbCdE
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 268
Senast: Masse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 728
Foder & Strö Dräktig i stallet!! Min häst står i ett stall med ett sto som är dräktig. På dagarna har de hö som jag lägger ut, ca 20-30 kilo att dela...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: Andersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama