Dräktigt/digivande sto på bete

E

Egonson

Behöver dem något extra fodertillskott?
Beror förståss på betestillgången och hur mkt näring det innehåller, men rent generellt brukar det behövas tillskott typ kraftfoder eller t.o.m grovfoder?
Ni som har era avelsston på bete nu, vad ger ni dem utöver betet och varför?

Jag är bara nyfiken, och intresserad av hur det ligger till :bump:
 
Sv: Dräktigt/digivande sto på bete

Nu har JAG ingen erfarenhet av just dräktiga/digivande ston MEN av det jag kan om foder o hästens behov så skulle jag säga att det beror helt o hållet på hur pass kraftigt betet är. Om det RÄCKER i MÄNGD. För näringsmässigt borde det räcka gott o väl! Det har en hög kvot så protein är inget problem och i övrigt är ju gräs/bete mycket näringsrikt också.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 581
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Ja, det jag undrar är om man kan ge högdräktiga ston ett kraftfoder som är anpassad för tävlingshästar, som har mycket energi (MJ) fast...
Svar
7
· Visningar
1 449
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Har ett digivande sto som under dagtid (från kl 08:00-21:30) går på bete. Betet är jätte fint, speciellt nu när det har blivit lite...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 237
Senast: axel
·
Foder & Strö Är ute i god tid nu, men får hem mitt dräktiga sto 1april beräknad att föla i slutet av maj. Hon är enligt uppgift redan nu väldigt...
Svar
13
· Visningar
3 136
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp