Dräktiga ston??

Sv: Dräktiga ston??

Kan säga att det är så jäkla skönt att ha hästarna hemma igen!!!!!:)
Hon är lite sårig på rumpan och har tappat muskler men hon är i gott hull iaf.

Om det dräktiga stoet inte har föl vid sidan så rider vi som vanligt (promenadridning alltså :)) under hösten men åker inte iväg. Rider lugnt fram till tre-fyra månader före fölning, promenerar de sista månaderna.

Mitt sto som nyligen fick föl reds som vanligt under vintern men inte med riktigt lika mkt press. Hon har dock mkt vilja så tempot höll hon uppe ändå. Under hösten tävlade jag även en lättklasstävling vilket inte var några problem.

Dock ska man ta det lugnt den första månaden efter betäckningen har jag hört - för att fostret ska fästa ordentligt!

Vi red henne tills vi märkte att hon mest tyckte att det blev jobbigt att ridas vilket var nån gång i april/maj. Det gick i slowmotion och under mkt suckar och då är det inte kul för varken häst eller ryttare... :D

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 933
Senast: Efwa
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Nepenthe
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar