Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
A är på dygn 295 i dag, och har börjat ligga en del ute i hagen under dagarna. Flera vars ston gör samma? Lite fundersam om jag bör vara orolig... I går låg hon nästan en timme, det var mulet och lite vind så var inte som att hon låg och solade. Hon har tidigare varit "kolikhäst", men inte haft några bekymmer de senaste par åren. Så jag hoppast att hon endast är tung och behöver vila...
Dygn 300 här i dag, vi är väl rätt många med ungefär lika långt gångna ston nu?
Jag har anmält mig (eller snarara mitt sto) till att testa ut en gps-/pulsmätare som eventuelt ska kunna användas som foal watch, blir spännande att se hur den funkar! Förhoppningsvis kommer den i nästa vecka så att jag får lite tid att lära mig använda den samt se hur A normalt beter sig under nätterna ett tag innan det är dags för fölning.
Kommer givetvis att ha kameraövervåkning med, samt flytta ut till stallet när det börjar närma sig bf. Men skönt med lite extra koll iom att hon lurade mig förra gången..!
Var beställde du den ? eller anmälde dig till att vara med och testa? det skulle gärna jag också göra.Dygn 300 här i dag, vi är väl rätt många med ungefär lika långt gångna ston nu?
Jag har anmält mig (eller snarara mitt sto) till att testa ut en gps-/pulsmätare som eventuelt ska kunna användas som foal watch, blir spännande att se hur den funkar! Förhoppningsvis kommer den i nästa vecka så att jag får lite tid att lära mig använda den samt se hur A normalt beter sig under nätterna ett tag innan det är dags för fölning.
Kommer givetvis att ha kameraövervåkning med, samt flytta ut till stallet när det börjar närma sig bf. Men skönt med lite extra koll iom att hon lurade mig förra gången..!
Var beställde du den ? eller anmälde dig till att vara med och testa? det skulle gärna jag också göra.
Våra ston har bf i april, 15 resp 19 april. @DressageNerd
Nog börjar man bli lite nervös nu. Kimbi är på dygn 291 och i helgen ska jag göra i ordning fölboxen så hon kan flytta dit är det tänkt.
Nybörjarfunderingar! Köper ni hem typ Foalguard eller Råmjölksersättning inför fölningen (Finns ju både Pavos SOS kit och Cavalor Colostra)? Om man inte har råmjölk eller plasma i frysen alltså. Refraktometer, är det värt att köpa trots att detta nog både är första och sista fölet?
Åh, vad gullig du är. Detta lilla underverk i Kimbis mage är väldigt efterlängtat. Jag började drömma om detta föl för nästan 3,5 år sedan. Nu är vi till sist på upploppet. Jag hoppas vägen i mål går smidigt så att det varit värt allt kämpande .Följer alla här som väntar föl men jag måste säga att jag håller tummarna lite extra för dig och din häst efter förra året. Hoppas du vill uppdatera när fölet har kommit osv
Nog börjar man bli lite nervös nu. Kimbi är på dygn 291 och i helgen ska jag göra i ordning fölboxen så hon kan flytta dit är det tänkt.
Nybörjarfunderingar! Köper ni hem typ Foalguard eller Råmjölksersättning inför fölningen (Finns ju både Pavos SOS kit och Cavalor Colostra)? Om man inte har råmjölk eller plasma i frysen alltså. Refraktometer, är det värt att köpa trots att detta nog både är första och sista fölet?