Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är 13 dagar kvar till bf nu
Aha, ja då börjar det ju dra ihop sig. Räknar du på 330 eller 335?
Jag räknar på 330 och från sista betäckningsdag, spännande är det minst sagt och jag är livrädd för och missa fölningen. Försöker ha så mycket koll jag bara kan på henne.
Alltså är det normalt att dom är enormt hungriga nu? Alltså hon bara äter och äter, mer än förut
Jag blir knäpp på PB nu, jag kan ladda upp bilder osv men trycker jag mig in på en bild så står den bara och snurrar och snurrar, dom har gjort om sidan så jag vet inte om det är det?
Men jäkligt irriterande Haha
Jag räknar alltid på 335 ingen av mina har behagat föla innan 337, men det där är ju helt olika - visst får konsekvent tidigare.
Ah jag vet, lika som vissa räknar från första betäckningsdag..
Vi får se, när tror du din får?
Jag har aldrig hört om någon som räknar från första betäckningsdag. Jag räknar från när ovulering sker om jag vet det - annars sista betäckningsdag
På dygn 337 får hon tror jag
Hon har iofs rätt stort juver redan, men inte helt fyllt och helt släppta bäckenband, men hon är inte i bubblan än.
Bäckenbanden ser absolut ut att ha släppt, men juvret ser inte färdigt ut - skåran bak brukar vara helt borta när det är klart.
Min ser ungefär likadan ut som din.
Okej, då vet jag att tempen inte är något alla gör.
Eftersom min är förstagångssto så vill jag givetvis hålla koll på det som mesta som finns ifall att hon inte följer det vanligaste tecknet - stort juver med vit mjölk.
Min kompis sto visade absolut ingenting samma kväll som hon fölade, juvret var inte klart överhuvudtaget och hon var som vanligt.
Jag räknar på 330 och från sista betäckningsdag, spännande är det minst sagt och jag är livrädd för och missa fölningen. Försöker ha så mycket koll jag bara kan på henne.
Alltså är det normalt att dom är enormt hungriga nu? Alltså hon bara äter och äter, mer än förut
Jag blir knäpp på PB nu, jag kan ladda upp bilder osv men trycker jag mig in på en bild så står den bara och snurrar och snurrar, dom har gjort om sidan så jag vet inte om det är det?
Men jäkligt irriterande Haha
Vi räknar 340 från ovulering, men vakar några veckor i förväg eller när stoet börjar se lite redo ut Våra brukar vara väldigt hungriga fram tills de sista två veckorna ungefär, då orkar de sällan äta mycket. Sedan tar aptiten vid när ungen är ute i regel.
Hade en förstagångare förra året som lurade mig totalt genom att föla på dygn 323, så visst kan de vara tidiga också. Vi har ju larm på våra, det brukar åka på när juvret fylls på och sen blir det ofta intensivvak om vi har flera beräknade nära inpå varandra. Ofta triggar de igång sina fölningar. Precis innan tycker jag vulvan är ett säkert tecken, åtminstone på min svarta, där syntes väldigt tydligt när den blev svullen och successivt längre men det är ofta det sista tecknet innan fölning, brukas synas sista dygnet.